مساجد هوستون، میزبان آوارگان طوفان و سیل هاروی

همزمان با شدت گرفتن بارش باران و جاری شدن سیل در شهرهای مختلف ایالت “تگزاس”، هزاران تن از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و مساجد شهر “هوستون” درهای خود را به روی این آوارگان گشودند.

0
 

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مساجد و مراکز اسلامی “هوستون” آمریکا، درهای خود را به روی تمام آوارگان طوفان و گردباد «هاروی» در ایالت “تگزاس” گشودند.

همزمان با شدت بارش باران و جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از ایالت تگزاس که در نوع خود بی سابقه بود، هزاران تن از ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

این آوارگان و قربانیان طوفان هاروی در مناطق مختلف از جمله منازل مردم در شهرهایی که از محل طوفان و سیلاب دور بودند، جای گرفتند.

مراکز اسلامی و مساجد شهر هوستون نیز در راستای انجام وظیفه انسانی و دینی خود درهای خود را به روی تمامی قربانیان این بلیه طبیعی گشودند و این مکان ها به کمپ اسکان آوارگان تبدیل شدند.

مرکز اسلامی و مسجد «برند لان» یکی از مساجدی است که به صورت ۲۴ ساعته به سرویس دهی مشغول است و با توزیع غذای گرم و لباس از آوارگان پذیرایی می کند.

«شایزاد چاتریوال» مدیر این مرکز اسلامی و مسجد در گفتگو با شبکه خبری CNN اظهار داشت: این وظیفه دینی ماست که نه تنها زمینه آرامش و آسایش خانواده خود را فراهم کنیم، بلکه به هر فرد دیگر نیازمند نیز کمک کرده و برای آنها تسهیلاتی ایجاد کنیم.

وی افزود: ظرفیت این مسجد بین ۸۰ تا ۹۰ نفر است ولی خوشبختانه به دلیل وجود امکانات رفاهی و منابع غذایی، روزانه بیش از ۱۰۰ تن از آوارگان و قربانیان را تحت پوشش و حمایت خود قرار می دهیم.

شایان ذکر است در شهر هوستون تگزاس، ۲۱ مسجد و مرکز اسلامی وجود دارد که اغلب آنها در این ایام مشغول خدمت گذاری به قربانیان طوفان و سیل هاروی هستند. این درحالی است که در برخی رسانه ها از بسته شدن درهای بسیاری کلیساها خبر می دهند؛ از جمله بزرگترین کلیسای تگزاس به روی این آوارگان بسته بود.

درج نظر