نهمین همایش بانوان و دفاع مقدس در باغ موزه قصرتهران برگزارشد

نهمین همایش بانوان ودفاع مقدس با تقدیر از بانوان، رزمنده، امدادگر، خبرنگار،مولف و نویسنده دوران هشت سال دفاع مقدس، درسالن فرخی یزدی باغ موزه قصر تهران برگزارشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا این همایش به همت وزارت ارشاد اسلامی ،انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر ، موسسه فرهنگی و هنری پارس سفیران کرخه و پایگاه شهید حسن نورالله زاده حوزه 177 شهید جهان آرا برگزارشد.
دراین همایش سردارحسین اسدالهی فرمانده لشکرحضرت رسول (ص) همایون امیرزاده مشاوراجرایی معاونت وزارت اشاد، اصغرمسعودی نماینده مردم استبهان ونیریزونایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، جهانگیرالماسی، رسول نجفیان وعلی فروتن از هنرمندان حضور داشتند.
مدیر انتشارات نورگیتی وهیات موسس و هیات مدیره انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشربه ایرنا گفت : ازانجایی که زنان عضو این انجمن ، اهل نشر، قلم ، فرهنگ و راوی محسوب می شوند یکی از اهدافمان این است که نگذاریم زحمات بانوان در هشت سال دفاع مقدس و خاموش و نهفته باقی بماند.
مریم سادات ظهوریان افزود: ما به عنوان زنان و مادران باید فرزندانی داشته باشیم و جامعه ای بسیازیم که در آینده امادگی مقاومت در برابر تهاجمات دشمن داشته باشد.
وی اظهارداشت : ما همیشه از جنگ به عنوان خونریزی یاد کرده ایم بسیاری اززنان درجنگ پرستار وامداد گربودند اما بسیاری دیگر اززنان ما خبرنگار، نویسنده ، مولف بوده اند. اما به عنوان کسانی که در جنگ نقش موثری داشته اند ،معرفی نشده اند.
ظهوریان گفت: ما برای اطلاع رسانی به نسل جدید و نسل آینده که سی سال اززمان جنگ گذشته باید اثرگذاری و نقش زنان خبرنگار، نویسنده و مولف را معرفی کنیم .
وی با اشاره به خانم های حاضر دراین همایش افزود: خانم طاهره طاهری نسبت که بیش از 6سال در جبهه به عنوان امدادگر بودند خاطرات بسیار جالبی دارند وخانم چیتا جبری که در سنندج زندگی می کرد و به عنوان رزمنده در کوه و کمر حضورداشتند و خانم محبوبیه معراجی پور که بیش از40 عنوان کتاب دفاع مقدسی دارند.
وی گفت :انجمن زنان ناشر 140 عضور دارد.
فرمانده لشگرحضرت محمد رسول الله در این همایش با بیان اینکه رزمندگان مدافع حرم آینه تمام نمای رزمندگان دفاع مقدس هستند و کاملا هم اصل می باشند.
سردارحسین اسداللهی با اشاره به اینکه خروجی دفاع مقدس خودش را در رزمندگان مدافع حرم نشان داد ، افزود:عقبه رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم دیده نمی شود ویا کمتردیده می شود ،عقبه آنها یا خواهر، مادر،دخترو همسر است و اگر انها نبودند قدم ازقدم هیچ رزمنده ای نمی توانست بردارد.
وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم باعث تکرار تاریخ شده اند ، خاطره ای ازیک همسر شهید مدافع حرم تعریف کرد و گفت : وقتی دخترکوچک این شهید بهانه می گرفت که چرا می خواهی به سوریه بروی اتفاقا تلویزیون حوادث سوریه نشان می داد و آن مدافع حرم به دخترش گفت می روم که این حوادث دیگر تکرارنشود. و دختررازی به رفتن پدرش شد ولی قول گرفت تا زود بگرد.
سرداراسدالهی گفت : درکربلا وقتی حضرت عباس رفت برای کودکان حرم آب بیاورد آنها گفتند برو و زودبرگرد.
وی افزود:تاریخ تکرارمی شود مجدد پدران و برادرانی می روند که شرمنده تاریخ نشوند.و هنوز هم آنها برنگشته اند.
درادامه این همایش مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان یکی ازشجاع ترین بیسیم چی ها ی لشگر 41 ثارالله با بیان اینکه اگر نامی ازایران وایرانی باقی است به برکت کسانی است که مظلومانه به شهادت رسیده اند.
همایون امیرزاده با بیان خاطراتی از رزمندگان دفاع مقدس لشگر 41 ثارالله افزود: عنوان شجاع ترین بیسیم چی را می توان به رضا دانشی ، محمد قائدی ؛ سید علی اصغرجاهد ، امیرعلی گنجی پور داد که رشادتهای بسیاری در دوران دفاع مقدس به جای گذاشتند.
دراین همایش اصغر مسعودی نماینده مردم استهبان و نیریز و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : اگر امروز مردم درآسایش بسر می برند به برکات همین شهدا می باشد .
وی افزود: چه شهدای دفاع مقدس و چه شهدای مدافع حرم مدیون مادران و همسرانشان می باشند.
دراین همایش جهانگیری الماسی بابیان سخنرانی از مادران وهمسران هشت دفاع و مدافع حرم تقدیر کرد، رسول نجفیان نیز با اجرای سرودهای آئینی از قهرمانی شهدا تجلیل کرد.
درپایان این مراسم گروه تئاترحنانه نمایش آب آوردن حضرت ابوالفضل عباس (ع) و شهادت آن حضرت را به نمایش گذاشت .

/انتهای متن/

درج نظر