تجمع عفاف و حجاب در میدان فلسطین برگزار شد

در روز ملی عفاف و حجاب تجمع بزرگ عفاف و حجاب با حضور جمع کثیری از مردم با شعار “من خانواده را دوست دارم”، درمیدان فلسطین تهران برگزار شد.

0

فاطمه منتظر/

 

به گزارش خبرنگار به دخت در روز 21 تیرماه سالروز قتل عام مسجد گوهرشاد  و روز ملی عفاف و حجاب، تجمع عفاف و حجاب با حضور گروه های وسیعی از مردم مسلمان تهران در میدان فلسطین از ساعت 10 بامداد شروع شد. بنابه این گزارش در این تجمع که با شعار “من خانواده را دوست دارم” برپا شد،  بسیاری از شرکت کنندگان از ساعاتی قبل در محل تجمع حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی آقای مسعود نوری آغاز شد. آنگاه پخش سرود جمهوری اسلامی و به دنبال آن قرائت دسته جمعی دعای فرج صورت گرفت.

   4

حجاب برای استحکام خانواده است

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی در سخنانی به اهمیت نهاد خانواده و جایگاه برجسته آن پرداخت  و به دو عنصر مودت و رحمت به عنوان مهم ترین عناصر که مایه رحمت الهی و آرامش مرد و زن در این محیط است، اشاره کرد و حجاب را یکی از مهم ترین عوامل استحکام و صمیمیت در میان زوجین در خانواده بشمار آورد.

وی اضافه کرد: امروز در غرب نهاد خانواده در حال فروپاشی است و باید برای پیدا کردن یک خانواده شامل پدر ومادری با محبت و فرزندان شان، نورافکنی قوی در دست بگیریم و جستجو کنیم. چرا که این نوع خانواده دیگر به ندرت در غرب یافت می شود. این فروپاشی را باید ناشی از عواملی مثل  کشف حجاب، گسترش روابط نامشروع و گسیختن پیوندهای خانوادگی دانست. اگر اسلام هم بر اصل حجاب تاکید می کند برای استحکام بنای خانواده است.

حجاب پاسداری از مقام شامخ زن مسلمان است تا او درسایه حجاب بتواند به دغدغه مهم استحکام بخشی به خانواده و آرامش شوهر و فرزندان پاسخ دهد.

2

اعجاز دفاع مقدس و حجاب

هم اگر می بینیم درجریان  دفاع مقدس در کشور ما اعجاز رخ می دهد، تردید نکنید که یکی از مهم ترین عوامل آن، شکل گیری نهاد خانواده مومن در این جامعه بوده است . این فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان بدون استثنا محصول نهاد مقدس خانواده هستند که ارکان آن بر آموزه های اسلام قرار داشته است. چه بسیاری از آزادگان ما که موقع عزیمت به جبهه عقد کرده بودند و بعد از آن سال ها به اسارت درآمدند و حتی احتمال بازگشت آنها به میهن هم نبود. اما همسران مومن و آراسته به حجاب و تقوی و وفادارشان تا بازگشت انها صبر کردند و به استقبال همسران شان رفتند. این مدرسه دفاع مقدس محصول خانواده مبتنی  برایمان، تقوی و حجاب بوده است.

 

حجاب نماد و پرچم دین است

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه اظهار داشت: اگر می بینید امروز دشمنان حجاب را هدف  قرار می دهند، برای این است که در واقع می خواهند استحکام خانواده را از بین ببرند. در کنار این اصل کلیدیِ  وفاداری به حجاب ، هویت اخلاقی و دینی یک جامعه است که اهمیت می یابد. یعنی حجاب یکی ازنمادها و پرچم های دین است.

دشمنان برای اینکه جامعه دینی را از هویت  دینی و اخلاقی تهی کنند، حجاب را هدف قرار داده اند. جامعه ای که هویت دینی خود را  از دست بدهد، جامعه ای فروپاشیده است.

 

پیش بینی مدرس: زدودن حجاب و دین

شهید مدرس این پرچمدار مبارزه با استکبار و مزدور آن رضاخان، قبل از به قدرت رسیدن رضا خان برای احمدشاه می نویسد: در رژیم نو که نقشه آن را برای ایران طراحی کرده اند، نوعی از تجدد بر ما وارد می شود که تمدن غربی را با رسواترین قیافه تقدیم نسل های آینده خواهد نمود. در این جامعه متجدد ممکن است تعداد کارخانه های نوشابه سازی ، اضافه شود اما مسلما کوره آهن گدازی و کارخانه کاغذسازی پا نخواهد گرفت. آنها با  زدودن حجاب و دین ممکن است درهای مساجد و تکایا را به بهانه منع خرافات و اوهام ببندند و به عنوان مبارزه با خرافات با مساجد مبارزه خواهند کرد.

مدرس شجاع این آینده را پیش بینی می کند.

1

رژه زنان با حجاب در لبنان

انچه در انقلاب اسلامی رخ داد، بازگشت به هویت اسلامی و انقلابی بود. اگر می بینید امروز زنان مومن با حجاب در لبنان  که عروس دیروز خاورمیانه بوده، رژه می روند، حاصل همین بازگشت به هویت دینی خویش است که در واقع رژه این زنان نماد مقاومت دربرابر استکبار امریکا و رژیم صهیونیستی است.

آقای مورگان در کتاب اختناق ایران می نویسد: حدود 300 زن شجاع با چادر سیاه و نقاب سفید در حالی که بسیاری از آنان در زیر لباس شان تپانچه داشتند، به مجلس رفتند تا نمایندگان را از تسلیم  کشور به بیگانگان  برحذر دارند.

 

در بی حجابی زنان باید کوشید

این چادر و حجاب بود که موجب این حرکت انقلابی شد. لذا می بینید که جاسوس انگلیسی می نویسد که درمسئله بی حجابی  زنان باید کوشش فوق العاده نمود تا زنان به رها کردن چادر مشتاق شوند. باید با تبلیغات وسیع به این وضع دامن زد و این وظیفه ماموران ماست که جوانان را به فساد مشغول کنند؛ فسادی که محورش زنانند. به اعتقاد او لازم است زنان غیر مسلمان بدون ججاب در مجامع ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند. این دسیسه ها هنوز هم هست. این تجمع برای افزایش انسجام ملی و استحکام دینی است. ما باید با تقویت مبانی اخلاقی حجاب و عفت راه را برای اقتدار ملی هموار کنیم.

3

بیانیه پایانی: حجاب فقط برای زنان نیست

سپس بیانیه ی پایانی این تجمع توسط خانم میرمحمدی فرزند شهید عطاءالله میرمحمدی به این ترتیب قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

21 تیرماه یادآور شجاعت زنان و مردانی از جنس غیرت و ایمان است تا ستمی را که بر زنان ایرانی رفت، برطرف کنند. اکنون سالها از شهادت مدافعان حریم عفاف می گذرد. برماست که راه آنان را زنده نگه داریم. بی شک مسئله حجاب  و عفاف تنها در جنس زن خلاصه نمی شود. مردان نیز نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند. به یقین مدپرد متدین هرکز نمی پسندد که ناموس او در معرض دید نامحرمان قرار گیرد و  زن پاکدامن مسلمان که الگویش فاطمه (س) است هرگز اجازه نمی دهد که  بزک کرده در معرض دید دیگران قرار گیرد.

اکنون که دشمنان نتوانستند با توطئه های نظامی و تحریم و … به آرزوهای خبیث خود برای براندازی دست یابند، روی به تهاجم وسیع فرهنگی آورده اند و راه های دیگر را می آزمایند که تا کنون نقش برآب شده است ولی دشمن همیشه دشمن است و لحظه ای دست از توطئه نخواهد کشید و از این رو شاهدیم بنیاد خانواده را هدف تهاجم خود قرار داده و با ترویج اباحه گری سعی می کند سبک زندگی  شکست خورده غربی را رواج دهد و متاسفانه با ورود لباس های نامناسب در سطح جامعه  که موجب رنجش مردم مسلمان شده، امیدواریم هر چه زودتر برای این معضل تدبیری اندیشیده شود و دولت با طرح ملی حجاب و عفاف گامی استوار در این زمینه بردارد. ما مدافعا ن حریم خانواده با شعار “من خانواده را دوست دارم” گرد هم جمع شده و اعلام می کنیم که حرکت خود را تنها در این هفته محدود نمی کنیم و با مطالبه گری جهاد خود را ادامه خواهیم داد. چرا که با یک تجمع وسمینار این امرتحقق نمی یابد. ازهمه دست اندرکاران خواهیم خواست برای داشتن جامعه ای سالم اقدام کند.

آنگاه حامد زمانی در زمینه حجاب وعفاف و مدافعان حرم به اجرای چند سرود پرداخت.

در خاتمه توسط مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور لوح تقدیری به همسر شهید عزت عبدالکرمی اهدا شد.

/انتهای متن/

درج نظر