فراخوان داوطلبان اهدای سلول های بنیادی

بانک اهدای سلول های بنیادی و مرکز سپاس تنها مراکزی هستند که از افراد داوطلب اهدای سلول های بنیادی ثبت نام می کنند؛ سلول هایی که نیاز مبرم بیماران مبتلا به سرطان خون و بیماران دارای مشکل خونی است.

0

سرويس خبر به دخت/

متاسفانه به دلیل بودجه کم وتبلیغات بسیار ضعیف سازمان های ذی ربط،  تعداد افراد ثبت نام شده در بانک اهدای سلول های بنیادی و مرکز سپاس حدود 5000نفراست، در حالی که  تعداد افراد ثبت نام شده حداقل باید به  200000 نفربرسد تا شانس برای پیداکردن ژنتیک مشابه برای بیماران بیشترشود. ضمن اینکه  هنوز هیچ مرکزی برای آزمایش ثبت نام از افراد داوطلب اهدا  در شهرستانها  وجود ندارد.

به این ترتیب  تنها در تهران در دومرکز بانک اهدا سلولهای بنیادی واقع دربیمارستان شریعتی ومرکز سپاس واقع درسازمان انتقال خون ثبت نام وآزمایش  از این افراد  انجام می گیرد و این خود از دلایل کمی تعداد ثبت نام افراد برای اهدای سلول های بنیادی می باشد.

با این وصف طبیعی است که  برای مبتلایان به سرطان خون و دیگر بیماران  مبتلا به مشکل خونی در خیلی موارد اهدا کننده مناسب  به لحاظ ژنتیکی پیدا نمی شود .

طبق آخرین خبر یک  جوان نیازمند مبتلا به سرطان خون وهمچنین دختر 6ساله دارای مشکل خونی  از جمله این افراد هستند که نیازمند یاری مردم برای درمان می باشند تا فرد مناسب به لحاظ ژنتیکی پیدا شود.

داوطلبان کمک به این گونه بیماران می توانند برای انجام آزمایش به این مکان ها مراجعه کنند:

–         بانک اهدای سلول های بنیادی:  خیابان کارگر شمالی- سه راه جلال آل احمد- بیمارستان شریعتی

–          مرکزسپاس : اتوبان شهید همت- جنب برج میلاد- سازمان انتقال خون ایران
www.iscdp.org     02184902669 بانک اهدا سلول های بنیادی
www.iscdr.ibto.ir 02188067338مرکز سپاس

شماره تلفن های دو بیمار مزبور را می توانید از سایت به دخت بگیرید./انتهاي متن/

درج نظر