برگزاری همایش ملی حمایت روانی و اجتماعی زنان در بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: همایش ملی با عنوان حمایت روانی و اجتماعی زنان با تحکیم بنیان خانواده و رویکرد پیشگیری در خشونت علیه زنان در بوشهر برگزار می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از راه دانا، علی پولادی ریشهری مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: همایش ملی با عنوان حمایت روانی و اجتماعی زنان با تحکیم بنیان خانواده و رویکرد پیشگیری در خشونت علیه زنان با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش ملی روز پنج‌شنبه 9آذرماه ساعت 8صبح تا 12ظهر در سالن همایش‌های بانک صادرات در مرکز استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: وقتی موضوع خشونت مطرح می‌شود ابعاد بسیار زیادی با دامنه‌های گسترده‌ای مانند بی‌توجهی خانواده در جامعه و رفتارهای فیزیکی مهم‌ترین علت آن هستند که کارشناسان در حال کاهش خشونت هستند.

پولادی ریشهری افزود: امروز زنان در جامعه کنونی سخت در مسیرهای اصلی خشونت قرار دارند که بر اساس آمار ملی 66درصد زنان در جامعه حتی برای یک‌بار مورد خشونت‌های کلامی و رفتاری قرارگرفته‌اند.

وی بیان کرد: به دلیل نادیده گرفتن پتانسیل زنان در جامعه خشونت‌های روحی، روانی، فرهنگی، اجتماعی، جسمی و غیره ایجادشده است که در این همایش ملی افزایش آگاهی، شناخت خشونت، ارزیابی عوامل و ارائه راهکارهای کاهش رفتارهای خشونت‌آمیز موردبررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: در سازمان بهزیستی دامنه فعالیت‌ها بسیار زیاد است  و بخشی از فعالیت‌ها باید با مشارکت همگانی باشد، که از همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی انتظار می‌رود بستری برای فعالیت بانوان در جامعه فراهم کنند.

پولادی ریشهری در پاسخ به سؤال خبرنگار سپاس در خصوص اینکه چند مرکز مشاوره در استان وجود دارد و تاکنون چند نفر آموزش‌دیده‌اند، گفت: در استان بوشهر 33 مرکز مشاوره خانواده درزمینهٔ مختلف وجود دارد که در برنامه توسعه پنجم 15هزار و 676 نفر آموزش داده‌شده است.

وی ضمن اشاره به ایجاد خانه امن بانوان تأکید کرد: خانه امنی با مدیریت بخش خصوصی در استان بوشهر ایجادشده است که مراجعه‌کنندگان با مراجعه به این مکان بعد از پذیرش به خانم به همراه فرزندان خود در این مرکز بین 21روز تا 6ماه موردحمایت و مراقبت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: فرزندان پسر تا سن 18سالگی و فرزندان دختر تا قبل از ازدواج می‌توانند در این مکان‌های امن در کنار مادر زندگی کنند.

پولادی ریشهری با اشاره به فرزندان طلاق، خاطرنشان کرد: والدینی که به هر دلیلی طلاق گرفته‌اند و سرپرستی فرزند به یکی از طرفین داده‌شده است  ، مکانی برای ملاقات‌های هفتگی ایجادشده است که مراجعه‌کنندگان می‌توان با مراجعه به آن از این خدمات استفاده کنند.

/انتهای متن/

درج نظر