چرا باید سایت چارقد تعطیل شود؟

این قدر سرمان شلوغ کارهای روز مره است که از احوالات رفقای دور و نزدیک هم غافل می شویم. به قول معروف خودمان این قدر صنم داریم که یاسمن پیشش گم است. شاید این امور خیلی هم به ما ربط نداشته باشد اما از سر دلسوزی گله داریم .

4

سرویس اجتماعی به دخت/

هر روز به سایت های خبری سری می زنم، اما به بعضی سایت ها از جمله چارقد هر از گاهی. سایت زنان پرس را که دیدم ، خبر تعطیلی چارقد داشت. تعجب کردم. در روزگاری که سایت های مغرض عین ویروس در دنیای مجازی تکثیر می شوند، چرا باید یک سایت مفید و دلسوز مثل چارقد  که متعهدانه کار می کرد، به خاطر مشکل مادی از صفحه رسانه های دیجیتالی حذف شود.

چارقد با چند سال سابقه توانسته بود در بین دخترها ی جوان تا حدودی جای خود را باز کند . صفحه که با عکس های متنوع باز می شد، حاوی درد دل ها و شعرها با زبانی ساده و عکس های  گیرا بود . از همه مهم تر سایت چارقد در ترویج فرهنگ اسلامی به خصوص حجاب اسلامی تلاش داشت. خلاصه  بسته شدن سایت های متعهد مثل چارقد، همان خواسته دشمن است که این روزها از طریق همین دنیای مجازی و شبکه ماهواره خوب در از بین بردن فرهنگ اسلامی دقیق ،به جا و زیبا فعالیت سوء می کنند . مثل این که همه ما فراموش کرده ایم این حدیث از پیامبر اکرم را که:

قال رسول الله (صلي الله عليه واله): مَن أصبحَ [و] لا يَهتَمَّ بِأُمورِ المسلمين فَليسَ بِمسلم (جامع الاحادیث الشیعه جلد20ص 345 حدیث 28361)

” کسی شب را به صبح رساند و به فکر انجام امور (بر زمین مانده ی) مسلمانان نباشد، مسلمان نیست. “

حال در این روزگار وقتی صدای کمک مسولان سایت چارقد می شنویم آیا مسئولان فرهنگی نباید در این مورد چاره اندیشی کنند؟  آیا مسئولان فرهنگی ما از خود نمی پرسند چرا سایت چار قد باید تعطیل شود؟ مجامع فرهنگی امور زنان نباید مسئولانه با این قضیه برخورد کنند و نگذارند سایتی که فعالیت مثبت فرهنگی دارد از نفس باز ایستد؟ و باز سوالات بی جواب دیگر…

م- کاظم زاده/انتهای متن/

نمایش نظرات (4)