سرای محله در روستاهای قرچک احداث می‌شود

بخشدار مرکزی قرچک گفت: سرای محله برای ترویج برنامه‌های فرهنگی به‌زودی در روستاهای قرچک احداث می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حسین عباسی در حاشیه برگزاری پنجمین دوره انتخابات هیأت‌های مذهبی شهرستان قرچک که به‌عنوان ناظر بر انتخابات حضور داشت، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی شهرستان قرچک نقش مهمی در برنامه‌های مذهبی و اعتقادی مردم دارند و این هیأت‌ها در محرم و صفر و حتی در طول سال نقش بسیاری را در برگزاری مراسم‌ مذهبی ایفا می‌کنند.

وی گفت: ساماندهی هیأت‌های مذهبی از اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای است که سازمان تبلیغات اسلامی در کل کشور و در شهرستان قرچک انجام می‌دهد تا مراسم‌ ملی و مذهبی یک‌دست و یک‌پارچه انجام شود و این موضوع با همکاری مسؤولان اجرایی شهرستان محقق خواهد شد.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: انتخابات هیأت‌های مذهبی شهرستان قرچک نیز همزمان با سراسر کشور در قرچک برگزار شد تا نفرات برتر و معتمدان مورد تأیید رؤسای هیأت‌های مذهبی انتخاب شوند و به‌عنوان یک نهاد مردمی کمک‌حال و بازوان توانمند و همیار اداره تبلیغات اسلامی باشند تا سیاست‌های کلی این سازمان را در شهرستان به اجرا دربیاورند.

عباسی بیان داشت: با توجه به آمار رسمی اداره تبلیغات اسلامی، استقبال از انتخابات چشمگیر بود و از همان ابتدای صبح رؤسای هیأت و نماینده‌های آن‌ها پای صندوق‌های رأی حضور پیدا و نفرات برتر را انتخاب کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان  قرچک با توجه به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که ارائه کرده‌ایم، اقدامات خوبی در مساجد و هیأت‌های مذهبی در روستاها اجرا می‌شود و مهم‌ترین اهداف بخش مرکزی در روستاها در خصوص برنامه فرهنگی، ایجاد بستر مناسب برای هنرمندان و اجرای برنامه‌های  ملی و مذهبی است.

بخشدار مرکزی قرچک گفت: در شهرستان به‌خصوص در روستاها با همکاری نهادهای فرهنگی، اقدامات بسیار خوبی در این بخش صورت خواهد گرفت و در آینده نزدیک با اعتبارات روستایی به ساخت سرای محله در روستا اقدام خواهیم کرد.

عباسی گفت: نتایج کارشناسی در جامعه نشان می‌دهد که فرهنگ‌سازی بهترین راه مقابله با معضلات اجتماعی بوده و در دستور کار دهیاران در روستاها قرار داده شده است.

/انتهای متن/

درج نظر