طلاب‌ حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه مسائل فرهنگی مرتبط به خانواده فعال هستند

موسویان گفت:فرهنگ‌سازی در خانوده‌ها برای استفاده مناسب از فضای مجازی مسئله دشواری است و و این امر با همکاری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهران میسر خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی موسویان،رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد:‌ اگر بخواهیم برای فضای مدیریت ناپذیر مجازی برنامه‌ریزی کرده و آسیب‌های آن را مدیریت کنیم، باید فضایی بومی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بهینه‌سازی فضای مجازی انجام شده است، افزود: در راستای بومی سازی و کنترل و مدیریت صحیح فضای مجازی، اقدام به اعطای شناسه الکترونیک محتوای دیجیتال «شامد» به بسترهای اکترونیکی با توجه به محتوای آن‌ها کردیم.

موسویان با بیان این‌که طرح اعطای شامد به بسترهای الکترونیکی در راستای هویت‌دهی به محتوا‌های دیجیتالی است، گفت:‌ تا کنون موفق به شناسایی، سازماندهی و اعطای شناسه الکترونیک شامد به 69 هزار سایت و 17 هزار کانال تلگرامی شده‌ایم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: ‌تاکنون 130 هزار نرم‌افزار کاربردی موبایل دارای شناسه الکترونیکی شده‌اند؛ در همین راستا هماهنگی‌های لازم با 9 فروشگاه نرم‌افزاری فعال نیز صورت گرفته است تا مجهز به شامد شوند و همچنین 16 بند محتوایی تدوین شده است و هر شخصی که بخواهد بستر و محتوای خود را نشان‌دار کند، ملزم به اجرای و رعایت آن است.

وی با بیان اینکه همه کانال‌های بالای پنج هزارنفر، بدون نشان، غیر قانونی هستند، خاطرنشان کرد:‌ همه این بسترها موظف‌اند که دارای شناسه الکترونیکی شوند. البته باید زیرساخت‌های قانونی لازم برای اجرای این طرح توسط مسؤولان فراهم شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن شامد طرحی را پیگیری می‌کنیم که هسته اصلی آن را ممیزین دارای سطح سه حوزه تشکیل می‌دهند که بسترهای الکترونیکی را با توجه به حلقه اتصالی به مردم، رصد و گزارش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی دارای محتوای مفید و سالم و همچنین محتوای ناسالم می‌باشد، بیان کرد:‌ فضای مجازی بخش عظیمی از وقت مردم را به خود اختصاص داده و جامعه نیز باید برای بهینه‌سازی استفاده از این فضا پایش و رصد داشته باشد.

موسویان ادامه داد:‌ باتوجه به تاثیرپذیری بالای فرزندان در در دوران پیش از دبستان و دبستان، آموزش و پرورش باید دقت ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی در این سنین داشته باشد‌ چراکه فرهنگ‌سازی در سنین بالا به مراتب سخت‌تر است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، با اشاره به اینکه طلاب‌ حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه مسائل فرهنگی مرتبط به خانواده فعال هستند، گفت:‌ فرهنگ‌سازی در خانوده‌ها برای استفاده مناسب از فضای مجازی مسئله دشواری است و و این امر با همکاری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهران میسر خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر