نمایشگاه ‘نقاشی کودکان کار’ با موضوع فرش ایرانی در موزه فرش تهران گشایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: نمایشگاه نقاشی کودکان کار با موضوع فرش ایرانی به مناسبت روز جهانی کودک (16 مهر) گشایش یافت.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی گفت: اگر بخواهیم در آینده نسلی مسئول در قبال حفظ میراث فرهنگی داشته باشیم، باید از امروز برای تربیت کودکان سرمایه گذاری کنیم و نباید اجازه دهیم توسعه فزآینده شهرنشینی موجب بیگانگی نسل های آینده با موزه ها و هویت تاریخی شهر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: اختصاص برنامه های این اداره کل به کودکان کار، پیام هم نوع دوستی را از موزه ها به عنوان مهمترین مکان فرهنگی شهری مخابره خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تاریخ تمدن یک ملت به تمامی افراد جامعه بدور ازهرگونه تعصب و تبعیض تعلق دارد افزود: گردشگری پایدار توزیع عادلانه ثروت را در جامعه به همراه خواهد داشت و این امر موجب شده تا دیگر شاهد کودکانی برای امرار معاش خانواده خود نباشیم.
خسروآبادی گفت: این قشر مانند همه کودکان جامعه در این دوران نیاز به تفریح داشته که در نظر داریم با همراهی نهاد های مرتبط برنامه های گردشگری و تفریح در طبیعت را برای این کودکان برنامه ریزی و اجرایی کنیم.
این نمایشگاه از امروز (17مهرماه)به مدت یک هفته در موزه فرش تهران در خیابان فاطمی دایر است.

/انتهای متن/

درج نظر