تربیت۱۲۰۰ پزشک خانواده تا پایان برنامه ششم توسعه

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از اجرای طرح پزشک متخصص خانواده از سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان برنامه‌ ششم توسعه در مجموع ۱۲۰۰ پزشک خانواده در کشور تربیت می‌شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا دکتر جعفر صادق تبریزی در نشست معاون بهداشت وزیر بهداشت با مسئولان این حوزه در شهر تبریز، با بیان اینکه درگذشته بی‌مهری‌های زیادی در حق خانه‌های بهداشتی شد، گفت: در همان دوران تهیه‌ اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بسیار سخت بود اما حوزه‌ سلامت پس از اجرای طرح تحول به‌طور چشمگیری متحول شد و امروز تغییرات ملموسی در حوزه‌ بهداشت قابل مشاهده است. در حال حاضر  ۸۹ درصد پایگاه‌های سلامت فعال شده‌اند و پوشش پزشکی نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.
 
وی ادامه داد: صداقت، اخلاص و سابقه مدیریتی خوب سبب پیشرفت شبکه‌ی بهداشت آذربایجان‌شرقی شد این در حالی است که استان‌های پیشرو در برنامه پزشک خانواده عملکرد خوبی در اجرای این طرح نداشتند.  امروز این بستر فراهم شده‌است که بسته‌ خدمات سلامت به طور فعال به خانواده‌ها ارائه شود همچنین ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور نیز از خدمات ارائه شده در بخش خصوصی بهره می‌گیرند. این موضوع از دستاوردهای نظام سلامت به شمار می‌آید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده در کشور گفت: در این برنامه به طور متوسط  به هر ۸۰۰۰ نفر یک پزشک اختصاص دارد.  از سال جاری نیز پزشک متخصص به طرح پزشک خانواده افزوده می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر