تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار سبب ترویج معارف قرآنی می‌شود

دبیر اجرایی دومین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد گفت: تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار سبب ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت (ع) می‌شود.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، علی سروری مجد ظهر سه‌شنبه در دومین همایش جایزه جهانی گوهرشاد که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت کم نظیر آستان قدس رضوی در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) و جریان سازی فرهنگی در خصوص نیکوکاری در موضوع زنان، دبیرخانه دائمی جشنواره گوهرشاد تشکیل شد.

وی افزود: با برگزاری این جشنواره برای دومین بار تجلیل از بانوان فرهیخته در ذیل نام ثامن الحجج(ع) و به یاد خادمان آن حضرت بانو گوهرشاد به هشت نفر بانوی فرهیخته در داخل و خارج جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد تصریح کرد: شخصیت بانو گوهرشاد خیر نیکوکار، هنر پرور و مدیر و مدبر بوده است و یکی از نمادهای تمدن اسلامی را با موقوفات قابل توجهی بنا نهاده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ سال از وقف مرحومه گوهرشاد می‌گذرد و هنوز در جوار امام همام مکان فرشتگان الهی است.

سروری مجد خاطر نشان کرد: در این مکان مقدس تحولات تاریخی بزرگی رقم خورده است که دفاع از حجاب و عفاف یک نمونه از آن است و در این مسجد تدریس و اقامه نمازهای جماعت صورت گرفت که همه مرهون فداکاری بانوی گوهرشاد است.

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب خیران بیان کرد: جریان سازی فرهنگی و هنری، خدمات عمرانی پزشکی، امور علمی آموزشی، مدیریت، ایثار و شهادت مورد توجه ویژه بوده است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد افزود: طی یک سال گذشته کمیته‌های علمی انتخاب برگزیدگان شکل گرفته و در شیوه نامه آن کمیته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که امسال چهار نفر نیکوکار داخلی و چهار نفر نیکوکار خارجی از مذاهب گوناگون انتخاب شدند.

سروری مجد تاکید کرد: در میان برگزیدگان خیر مدرسه ساز، فعال فرهنگی تبلیغی و مدیر حضور دارند .

/انتهای متن/

درج نظر