سفره های رحمانی«حلال» مسلمانان برای بی خانمانان کانادا در ماه رمضان

مسلمانان کانادا در ماه مبارک رمضان سفرهای حلال را برای بی خانمانان این کشور می گسترانند.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از   iraaqi، مسلمانان کانادا در ماه مبارک رمضان به ارایه کمک به شهروندان کانادایی از جمله جمع آوری کمک های مالی و ارایه وعده های غذایی از بهترین انواع مواد غذایی از پاساژها و رستوران ها که مسلمانان از آن خرید می کنند، اقدام می کنند.

 مسلمانان کانادا وعده های غذایی را بین بی خانمانان بدون درنظر گرفتن دین شان توزیع می کنند و این اقدام برای بهبود چهره مسلمانان و تقویت پیوند مسلمانان با جامعه کانادا و نشان دادن چهره شفاف از اسلام واقعی انجام می شود.

دکتر«مصطفی علوی» کانادایی مراکشی تبار و مدیر دفتر مونترال موسسه Human Concern International که یک موسسه خصوصی کانادایی برای توزیع کمک به همه مناطق جهان است، گفت: این موسسه از 10 پیش با موسسه های دیگر کانادا همکاری می کند و این موسسه در طول یک هفته به بی خانمانان و افراد بی سرپناه غذا می دهد.

علوی افزود: در هر رمضان، 40 نفر از این جمعیت ها ارایه خدمات را برعهده دارند و روزانه در یک مرکز خیریه به 180 نفر نیازمند و بی خانمان غذا می دهند.

وی ادامه داد: به این افراد از همان غذایی که مسلمانان تناول می کنند، داده می شود، به همین دلیل ما از پاساژها و رستوران هایی که خودمان از آن خرید می کنیم، می خریم سپس به تعداد بی خانمان غذاهایی شامل برنج، گوشت و سیب زمینی و غذاهای داغ، سالاد و شیرینی آماده می کنیم.

مدیر دفتر این موسسه گفت: ما در خلال این فعالیت تلاش می کنیم که مسلمانان را از منازلشان خارج کنیم تا در فعالیت های خیرخواهانه و اجتماعی در جامعه کانادا سهیم شوند و با غیر مسلمانان ارتباط برقرار کنند.

علوی گزارش داد که این موسسه تلاش می کند تا در آینده این برنامه تنها مختص به ماه رمضان نباشد و در طول سال ادامه داشته باشد. هدف از این فعالیت ها تغییر برداشت جامعه کانادا نسبت به مسلمانان و تجلی پیام اسلام حقیقی و  اطعام فقیران خواه مسلمان و غیر مسلمان در ماه رمضان است.

/انتهای متن/

درج نظر