میانگین سن ازدواج در کشور 6 ماه افزایش یافته است

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج در پنج سال گذشته در کشور گفت: در این مدت میانگین سن ازدواج، تقریبا 6 ماه بیشتر شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، محمدباقر عباسی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری افزود: میزان افزایش سن ازدواج در زنان چهار ماه و در مردان 6 ماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن در اولین ازدواج بزرگترین دغدغه‌ای است که در حال حاضر در مباحث جمعیتی کشور مطرح است، اظهار کرد: میانگین سن در اولین ازدواج در استان تهران در پنج سال گذشته 11 ماه افزایش داشته است.

عباسی بیان کرد: 44.7 درصد زنان ایرانی که در سال 1391 ازدواج کرده بودند، تا نیمه اول سال 1395 یک فرزند به دنیا آورده‌اند و میانگین فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند این افراد به طور میانگین حدود 2 سال بوده است.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از موضوعاتی که در جامعه ما دغدغه آفربن شده است، افزود: درخصوص طلاق شاید یک مقداری بزرگ نمایی شده است؛ به نسبت رشد تعداد خانواده‌ها در کشور، خانواده‌هایی نیز در معرض از هم گسیختگی‌ قرار دارند اما به طور کلی میزان طلاق در سال 1395 نسبت به سال 1393 مقداری کاهش داشته است.

/انتهای متن/

درج نظر