افتتاح خانه جوانان استان تهران در هفته جوان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های هفته جوان از افتتاح خانه جوان استان تهران در این هفته خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبستان، مهران سرپرست، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران  در خصوص برنامه های هفته جوان گفت: برنامه های هفته جوان ما در دو سطح اجرا می شود؛ سطح اول معطوف به ستاد مرکزی اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان تهران است که محل اجرای آن شهر تهران می باشد و سطح دوم برنامه های استانی و ملی است که شامل همایش شور جوانی به مناسبت هفته جوان بود که برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه نشست صمیمانه جوانان نخبه و سازمان های مردم نهاد جوانان با استاندار تهران از دیگر برنامه های ما در این هفته می باشد، بیان کرد: همین نشست را نیز با مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران با نخبگان و سازمان های مردم نهاد در این هفته داریم.

وی در ادامه افزود: همین جوانان نخبه و سازمان های مردم نهاد جوانان نیز در همین هفته یک نشست تخصصی با دستگاه های اجرایی مانند تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارند.
سرپرست از افتتاح خانه جوانان استان تهران در هفته جوان خبر داد و اذعان کرد: خانه جوانان استان تهران با مساحت 800 مترمربع شامل دفاتر مختلف مربوط به کمیته‌های تخصصی اوقات فراغت، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، هویت، مشارکت اجتماعی، کافه کتاب، سالن جلسات، سالن های کارگاه و دفاتر مشاوره می باشد که برای جوانان ارایه خدمات خواهند کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در ادامه تصریح کرد: خانه جوانان استان تهران با حضور محمدرضا رستمی معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان، مسئولان استانداری، دستگاه های اجرایی، اعضای شورای شهر تهران، نمایندگان مجلس، سازمان های مردم نهاد و جوانان افتتاح می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان استان تهران خبر داد و گفت: این جشنواره در مقیاس ملی و با کیفیت بسیار خوبی پیش بینی شده است. هدف از برگزاری این جشنواره توسعه شادی و نشاط در میان جوانان است که در تاریخ 25 اردیبهشت در سالن همایش های ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی با حضور 2 هزار و 500 نفر از جوانان و مقامات کشوری برگزار خواهد شد.

سرپرست تقدیر و تجلیل از سازمان های مردم نهاد برتر را از دیگر برنامه های هفته جوان استان تهران عنوان کرد و افزود: در این هفته به ویژه از 2 سازمان مردم نهادی که در حوزه سکونتگاه های غیررسمی اقدامات ارزشمندی انجام داده اند، تجلیل و تقدیر می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اظهار کرد: ما در ساختار تشکیلاتی خود همین برنامه ها را متناسب با شهرستان ها برگزار خواهیم کرد برنامه کلی به آنها ابلاغ شده است که شامل برگزاری همین جشنواره نشاط و امید در سطح شهرستان ها می باشد.
 
وی از برگزاری نمایشگاه های ویژه توانمندی های جوانان با عنوان جوان، نشاط، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سطح شهرستان های استان تهران خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح های شهرستانی، پاکسازی محیط زیست با مشارکت جوانان و سازمان های مردم نهاد نیز از دیگر برنامه های ما در هفته جوان است.

سرپرست از راه اندازی مراکز مشاوره سیار در هفته جوان خبر داد و افزود: این مراکز در حاشیه همین نمایشگاه ها و جشنواره های هفته جوان راه اندازی می شود که جوانان می توانند از آنها استفاده کنند.

وی همچنین از ارایه تخفیف خدمات ورزشی دولتی برای جوانان در این هفته خبر داد و گفت: همچنین برای جوانان در سطح شهرستان ها کارگاه های آموزشی راه اندازی خواهیم کرد.

/انتهای متن/

درج نظر