تعداد بیشتری از بانوان باید در سازمان بهزیستی به کار گرفته شوند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر به کارگیری تعداد بیشتری از بانوان در سازمان بهزیستی، گفت: نگاه به جذب بانوان در سازمان بهزیستی در برنامه ششم، به صورت ویژه مورد توجه بوده است.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس از کرمانشاه، سید‌قاسم جاسمی در گردهمایی مشاوران مدیران کل بهزیستی استان‌ها در امور بانوان که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در خصوص زنان جانباز با یک‌هزار و 150 نفر، رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است. 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان بیشترین شهدای زن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: نماد ایستادگی و مقاومت زنان در مقابل دشمنان قسم‌خورده ایران، به یک زن کرمانشاهی از دیار گیلان‌غرب تعلق دارد.

وی با بیان اینکه از دامن این مادران قهرمان، فرزندانی شجاع پرورش می‌یابد، افزود: مادران ایرانی اسوه‌هایی هستند که در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همواره حضور گسترده‌ای دارند.

جاسمی با اشاره به افتتاحیه گردهمایی مشاوران خانم در سراسر کشور، تصریح کرد: نگاه بانوان ایرانی دلسوزانه و همراه با مهر و محبت است، لذا  باید تعداد بیشتری از بانوان در سازمان بهزیستی به کار گرفته شوند.

وی از کار مددجویان به‌عنوان یکی از سخت‌ترین مشاغل در کشور یاد کرد و گفت: نگاه به جذب بانوان در سازمان بهزیستی در برنامه ششم، به صورت ویژه مورد توجه بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی نیز در این گردهمایی، گفت: هم‌اکنون بیش از 62 درصد پرسنل بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند که کار و تلاش این گروه در راستای انجام اقدامات اثربخش موجب شده در ارزیابی عملکرد مدیریت استان‌ها در سراسر کشور، سازمان بهزیستی در 11 استان حائز رتبه برتر شود.

انوشیروان محسنی‌بند‌پی با اشاره به ظرفیت‌های درون برای توسعه کشور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید درون‌نگر باشیم و از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها درون استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: طبق آمارها سالانه حدود 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود، لذا سازمان بهزیستی در این زمینه با تأکید بر اصل ماده ۹۰، غربال‌گری ژنتیک پیش از ازدواج را در دستور کار خود قرار داده است.

محسنی‌بند‌پی به اجرای طرح غربال‌گری ژنتیک قبل ازدواج به صورت پایلوت در استا‌ن‌های یزد و کرمان اشاره و بیان کرد: این امر موجب کاهش 18 درصدی معلولیت‌ها شده و در حال حاضر تمامی افرادی که ازدواج می‌کنند باید دارای گواهی غربال‌گری باشند.

/انتهای متن/

درج نظر