افزایش شانس حضور بسکتبالیست های زن ایران در رقابت های رسمی

نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) گفت: شانس بسکتبالیست های زن ایران برای حضور در رقابت های رسمی با پوشش اسلامی افزایش یافته است.

0
به‌ گزارش به دخت به نقل از ‌ایرنا، لوبو نماینده فدراسیون جهانی در حاشیه رقابت‌های دو تیم سوپرلیگ برتر کشور در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دیدار امروز که بین تیم های کوشا سپهر سبلان قهرمان و شرکت گاز تهران نایب قهرمان برگزار شد، نظاره گر آن بودم که شانس حضور بسکتبالیست های زن ایران با پوشش اسلامی در رقابت های رسمی افزایش یافته است.

وی درباره طرح پیشنهادی ایران برای لباس زنان بسکتبالیست با پوشش اسلامی در مقایسه با سایر کشورها توضیح داد: ما درباره اصول صحبت می‌کنیم و مهم این است که بانوان مسلمان از هر کشوری بتوانند از پوشش سر استفاده کنند.
نماینده فیبا به سفرهای مکرر خود به ایران اشاره کرد و گفت: سال‌ها بسکتبال ایران را دنبال می‌کنم و بدون شک بازی این رشته برای مردان و زنان زیبا و جذاب است.


لوبو اظهار کرد: هدف و رسالت فدراسیون جهانی بسکتبال این است که مردم بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.
وی با قدردانی از رئیس فدراسیون بسکتبال ایران که توانست بر اساس قوانین بین المللی پوششی را طراحی کند تا بانوان بسکتبالیست ایرانی بتوانند بازی کنند، اظهار امیدواری کرد که با فراهم کردن چنین امکانی بانوان مسلمان بتوانند با تبعیت از قوانین در عرصه های بین المللی رسمی حضور یابند.
دیدار دو تیم برتر سوپرلیگ بسکتبال زنان ایران با حضور نماینده فدراسیون بین المللی (فیبا)، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، فریبا محمدیان معاون امور بانوان و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر