مرخصی 84 روزه برای زنان شاغل دارای “فرزندخوانده”

مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن امکان استفاده از مرخصی دوره مراقبت برای مادران شاغلی که کودکی را از بهزیستی به فرزندخواندگی قبول می‌کنند خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، عبدالرحیم تاج‌الدین در این باره اظهار کرد: مدت این مرخصی زایمان یا به عبارت بهتر مرخصی دوره مراقبت، 84 روز است و مشمول زنانی می شود که کودکانی تا سن زیر سه سال را از بهزیستی به حضانت گرفته باشند.

وی افزود: این بخشنامه از ابتدای اسفندماه جاری توسط سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و لازم الاجراست.   

 مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح  بند 21 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال 1393، گفت: قبلا زنی که سرپرستی افراد تحت حمایت این قانون را به عهده می‌گرفت از مزایای حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت بهره‌مند نبود که با پیگیری و رایزنی های ما زمینه ارائه این خدمت حمایتی فراهم شد  و این دسته از مادران می‌توانند طبق ماده 67 قانون تأمین اجتماعی از 84 روز مرخصی کمک بارداری موقت برخوردار شوند.

تاج‌الدین ادامه داد: علاوه بر این آن دسته از زنانی که رحم خود را برای فرزنددار شدن در اختیار دیگری می‌گذارند و همچنین زنانی که قرار است این فرزندان را بزرگ کنند نیز با ارائه مدارک بیمه ای و پزشکی خود می توانند از این مرخصی استفاده کنند.

وی درباره شمار مشمولین این مرخصی گفت: آمار دقیقی از مشمولان نداریم اما می‌توان گفت از 24 هزار و 500 فرزند بهزیستی ، در دوسال اخیر 10 هزار نفر به حضانت خانواده ها درآمده اند و بالاترین آمار مربوط به تهران است.

/انتهای متن/

درج نظر