بانوان لرستانی در صدر اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون از توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور خبر داد و گفت: زنان لرستانی بیشترین آمار اهدای خون بانوان را در 10 ماه گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ساعت 24، بشیر حاجی‌بیگی در ارتباط با میزان اهدای خون در 10 ماه سال جاری اظهار داشت: 2 میلیون و 221 هزار و 563 نفر در این مدت جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 780 هزار و 584 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را داشته همچنین میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت 10 ماهه مشابه سال گذشته 1.66 درصد رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون از توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور خبر داد و اعلام کرد: این واحد خون شامل گلبول قرمز فشرده‌شده، پلاکت و پلاسما بوده که توزیع آن نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش توزیع را نشان می‌دهد.

حاجی‌بیگی اضافه کرد: همچنین در 10 ماه سال جاری بانوان استان لرستان،‌ مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد:‌ شاخص خون مستمر در استان سمنان حدود 71.5 درصد است و بعد از آن شاخص اهدای خون مستمر در کردستان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

/انتهای متن/

درج نظر