پیگیری نهاد رهبری دانشگاه برای توسعه خوابگاه متاهلی

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شریف از ثبت نام 124 زوج برای ازدواج دانشجویی و پیگیری خود در جهت توسعه خوابگاه متاهلی دانشگاه خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل ازخبرنگاران جوان، حجه الاسلام طهماسبی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شریف درباره اقدامات نهاد در راستای ترویج ازدواج گفت: علاوه بر فرهنگسازی در بین جوانان، امسال سلسله جلساتی را به منظور آشنایی با نحوه ازدواج، شناخت توانمندی های لازم و مشاوره برای دانشجویان برپا کردیم.

وی با اشاره به فعالیت دفتر فرهنگی خانواده اظهار داشت: این دفتر علاوه بر ارائه مشاوره به زوجها و دانشجویان، حتی گاه آنها را به یکدیگر معرفی و مقدمات پیگیری ازدواج و تماس با خانواده ها را فراهم می کند.

طهماسبی درباره مراجعه و استقبال دانشجویان به دفاتر نهاد برای ازدواج عنوان کرد: در حدی که امکاننش را داشته باشیم مطالبات وجود دارد، بعنوان مثال امسال برای مراسم ازدواج دانشجویی 124 زوج ثبت نام کردند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: باید شرایط را به گونه ای رقم زنیم که ازدواج جوانان آسان شود، از آنجا که اکنون مسئله اسکان و مسکن آنها مطرح است لذا پیگیر توسعه خوابگاههای متاهلی دانشگاه هستیم.

به گفته وی، دانشگاه شریف خوابگاه های متاهلی دارد اما باید کیفیت و زمان اقامت زوجهای دانشجو در این خوابگاهها بیشتر شود.

طهماسبی بحث اسکان زوجهای دانشجو را قبل از آشنایی و معرفی آنها به یکدیگر مهمترین مسئله دانست و افزود: در کنار پیگیری امکانات اسکان خدمات دیگری همچون وام قرض الحسنه، سفر به مشهد و گرفتن مراسم ازدواج دانشجویی را مد نطر داریم و سال گذشته هم رییس دانشگاه به هر نفر مبلغ 200 هزارتومان را هدیه دادند.

وی یادآور شد: برای مراسم ازدواج دانشجویی 124 زوج ثبت نام کردند که همگی در تاریخ 18 بهمن ماه 95 به مشهد مقدس اعزام می شوند.

/انتهای متن/

درج نظر