نرخ بالای طلاق در جامعه، مسئله جدی اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرخ بالای طلاق در جامعه، مسئله جدی اجتماعی است که غفلت از آن جایز نیست.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک، افزود: طلاق آسیبی پیچیده و چند وجهی است که به سایر معضلات اجتماعی دامن می زند و حل این مشکل بزرگ فعالیت های فرهنگی گسترش بر مبنای آموزه های اسلامی را می طلبد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد از زنان جامعه ایران اسلامی مطلقه هستند، بیان کرد: آثار طلاق عمیق و ویرانگر است و چنین آماری نشان از تهدید جدی تحکیم بنیان خانواده دارد.
امام جمعه اراک بیان کرد: مخاطرات اخلاقی و اجتماعی طلاق فلج کننده است و نیاز است که مسئولان، دولتمردان، اساتید دانشگاه و جامعه روحانیت به این معضل اجتماعی با حساسیت و جدیت بپردازند و برنامه های موثر پیشگیرانه از این اسیب را ترویج کنند.
آیت الله دری نجف آبادی، نرخ پایین زاد و ولد در جامعه ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی را دغدغه مهم دیگر در این استان خواند و گفت: زادآوری سالم از توصیه های مهم مقام معظم رهبری است و اگر در سیاست های جمعیتی بازنگری و اصلاحات لازم صورت نگیرد پیامدهای جدی در آینده دارد.
وی بیان کرد: دین مبین اسلام با فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زنان هیچ مشکلی ندارد اما همه این فعالیت های باید همراه با حفظ حجاب و عفاف، فضیلت و تقوای الهی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حفظ حجاب و عفاف را تنها راه صیانت از بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی از دیگر کارکردهای اشاعه حجاب و عفاف در جامعه است.
وی با اشاره به 17 دی ماه و سالروز کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی در سال 1314 شمسی، گفت: مسئله کشف حجاب به دستور رضاخان میرپنج یک فاجعه و خیانت بزرگ به فرهنگ، دین و ملیت ایران بود.
امام جمعه اراک بیان کرد: رضاخان در ایران، امان الله خان در افغانستان و کمال آتاتورک در ترکیه سه نفری بودند که با حجاب به ضدیت پرداختند و ضربه شدیدی به سنگر و حریم مقدس پوشش اسلامی وارد کردند.
وی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف تکلیف الهی و دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در سایه حفظ حرمت ها و شان اسلامی است که دایره گناه روز به روز تنگ تر شده و معنویت و نشاط در جامعه گسترش می یابد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: زنان و دختران ایران اسلامی با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س)، حجاب اسلامی را رعایت کنند و به عفاف و ارزش های اسلامی پایبند باشند تا بدین وسیله سلامت اخلاقی در جامعه حاکم شود.
ویف بی تفاوتی اقشار مختلف جامعه نسبت به بدحجابی و مقوله طلاق را یک افت دانست و گفت: همه کسانی که نگران آینده کشور هستند باید نسبت به معضلات اجتماعی در جامعه چاره اندیشی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مسئله مهم نژاد پرستی را یکی از معضلات جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: در حالی که این مهم بیش از 1400 سال پیش از سوی پیامبر گرامی اسلام حل شد و مسلمانان با هر رنگ و نژادی در کنار یکدیگر قرار گرفتند اما، همچنان یکی از مشکلات بزرگ جامعه جهانی به خصوص آمریکا و اروپا است.
وی، اسرائیل جنایتکار را نمونه بارز نژاد پرستی در جهان معرفی کرد و گفت: اسرائیلی ها هیچ اعتقادی به جان و مال مسلمانان و دیگر ادیان الهی ندارند و خود را نژاد برتر و فرزندان خدا می دانند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر بخشی از خطبه قاصعه نهج البلاغه، تکبر، غرور و تعصب های قومی و نژادی را بدترین صفت های انسانی عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید نسبت به این مسائل هوشیار باشند و خود را در دام تکبر و غرور نیندازند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یکبار روز های چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.

/انتهای متن/

درج نظر