مددجویان کمیته امداد شهرستان درمیان 760 مترمربع فرش بافتند

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد درمیان با بیان اینکه 415 بافنده تحت پوشش این شهرستان در تولید فرش دستباف فعالیت دارند، گفت: مددجویان این نهاد در 9 ماهه سال 95، 760 مترمربع فرش دستباف شامل 160تخته تولید کردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، احمد بصیری پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش فرش های تولیدی را چهار میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: هم اکنون در این شهرستان مرزی 215 دار قالی و یک کارگاه تجمیع قالی بافی فعال است.
وی بیان کرد: همچنین260 نفر از مجریان طرح‌های قالی بافی زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
وی ریز ماهی، خشتی، محرمان، بوته جقه و لچک ترنج را از مهمترین طرح های فرش تولیدی شهرستان ذکر کرد و یادآورشد: قالی بافان تحت پوشش برای سلامت جسم به صورت مرتب معاینه چشم می شوند.
وی بهسازی کارگاه‌های قالی بافی، پرداخت تسهیلات، ارایه مشاوره، آموزش چهره به چهره و فروش محصولات مددجویان را از دیگر خدمات کمیته امداد به تولید کنندگان ذکر کرد.
آمار مددجویان زیر پوشش کمیته امداد درمیان 12 هزار و 742 نفر است، یعنی 23 درصد جمعیت 57هزار نفری شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول90 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر