مرکزنگهداری ودرمانی بیماران مزمن زنان بندرعباس درسکوت رسانه ای اداره می شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: به علت محدودیت های بخشنامه ای و ممنوعیت تصویری تاکنون هیچ فعالیت رسانه ای قابل توجهی در مرکز نگهداری و درمانی بیماران روانی مزمن زنان بندرعباس صورت نگرفته و این مرکز با مشکلات متعددی روبرو است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، منصور اخلاقی پور درسه شنبه درجریان بازدید از این مرکز ، اظهار داشت: باید سکوت رسانه ای مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن زنان در بندرعباس شکسته شود تا آنهایی که داوطلب کمک رسانی هستند بتوانند از مشکلات این افراد با خبر شده و در این کار سهیم شوند.
وی ادامه داد: بیش از 5 سال است که این مرکز از طریق کمک های محدود یارانه ای از سوی بهزیستی توانسته با مدیریت چند تن از افراد نیکوکار به صورت خصوصی به حیات و فعالیت خود ادامه دهد اما برای ارتقا خدمات رسانی و رفع مشکلات نیازمند حمایت بیشتر است.
وی یاد آور شد: با توجه به اینکه مراکز زیادی در زمینه آسیب های اجتماعی وجود دارد و اعتبارات دولتی نیز در این راستا محدود است باید حمایت بیشتری از سوی مسئولان استانی وهمچنین خیران و مردم از این مراکز صورت پذیرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه از توان این اداره کل برای پیگیری و رفع مشکلات این مرکز استفاده می شود تصریح کرد: امروز در عصر رسانه و تکنولوژی نباید بگونه ای باشد که فعالیت و دستاوردهای خوب همچنین مراکزی از دید عمومی پنهان بماند.
مرکز نگهداری و درمانی بیماران روانی مزمن زنان (سلامت) هم اکنون 60 نفر از زنان دارای اختلالات حاد روانی از 16 تا 60 ساله را نگهداری می کند که 15 نفر از آنها یتیم و به لحاظ مالی از اقشار بسیار ضعیف، 6 نفر مجهول الهویه، 20 نفر مطلقه، 10 نفر بدسرپرست و 9 نفر بیوه هستند و اکثر آنها یا سرپرستی ندارند که هزینه های آنها را متقبل شود و یا خانواده آنها توانایی پرداخت هیچ هزینه ای را ندارند.
همچنین پیش از این 20 نفر از زنان دارای اختلالات حاد روانی در این مرکز به طور کامل یا نسبی درمان شده و به آغوش خانواده بازگردانده شده اند که از این تعداد 5 نفر ازدواج کرده و به خانه بخت روانه شده اند.
ساختمان مرکز نگهداری و درمانی بیماران روانی مزمن زنان واقع در کوی ملت بندرعباس (محله 2هزار) با 24 نفر پرسنل در سه شیفت شبانه روزی خدمات رسانی می کند.

/انتهای متن/

درج نظر