طرح احیای مشاغل سنتی برای ایجاد اشتغال بانوان خوزستانی اجرا خواهد شد

بخش دولتی قطعا جوابگوی حجم بالای اشتغال برای بانوان نیست اما می‌توان با سرمایه‌گذاری در بخش کارآفرینی زمینه اشتغال بانوان را فراهم ساخت.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوپرس سیده فرانک موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در جلسه شورای اشتغال استان گفت: آمار بیکاری بانوان نسبت به مردان ۲ برابر است و این مشکل اجتماعی و اقتصادی می‌طلبد که دولت نسبت به رفع این نیاز اجتماعی و اقتصادی برنامه‌های مدونی را برنامه ریزی کند.

طرح احیای مشاغل سنتی برای ایجاد اشتغال بانوان خوزستانی اجرا خواهد شد

وی افزود: سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارش خوبی در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانواده داده و بر اساس آمار ارائه شده  به نظر می‌رسد که رویکرد این سازمان به سمت ایجاد اشتغال بانوان حرکت می‌کند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بخش دولتی قطعا جوابگوی حجم بالای اشتغال برای بانوان نیست  اما می‌توان با سرمایه‌گذاری در بخش کارآفرینی زمینه اشتغال بانوان را فراهم ساخت.

وی افزود: طرح زنجیره اشتغال خرد و احیای مشاغل سنتی دو طرح تهیه شده از سوی این اداره است تا بتوانیم با استفاده از اشتغال‌های خرد و تحیای مشاغلی که در گذشته وجود داشت اما به دلیل عدم پرداختن به آن‌‎ها در مسیر فراموشی هستند برای بانوان ایجاد اشتغال کنیم.

موسوی با اشاره به طرح اشتغال خرد عنوان‌کرد: طرح اشتغال خرد ویژه دانشجویان طرح‌ریزی شده است و در این طرح نیاز است مطالعات کاملی در راستای مشاغل انجام شود و بنگاه‌های کاریابی فرصتی برای جمع‌آوری آماری از بانوان جویای کار در خواست کردند.

وی افزود: مشاغل سنتی مانند حصیر بافی شادگان و عبابافی بهبهان از جمله مشاغلی هستند که در سورت احیا و توسعه کمک‌های زیادی می‌تواند به اشتغال بانوان داشته باشد.

/انتهای متن/

درج نظر