بنیاد برکت در ساخت یک دبیرستان دخترانه شهر ایلام مشارکت می کند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: ساختمان جدید دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی شهر ایلام با مشارکت بنیاد برکت در محل فعلی این واحد آموزشی ساخته می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ابرنا، سعید هژبری اظهار کرد: این دبیرستان دخترانه قدیمی تخریب شده و از معماری ایرانی، اسلامی در ساختمان جدید این واحد آموزشی سه طبقه با 15 کلاس درس استفاده خواهد شد.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را 25 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 11 میلیارد ریال از این مبلغ از سوی بنیاد برکت پرداخت می شود و 14 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارهای این اداره کل تامین و هزینه می شود.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاکید کرد: این مدرسه پارسال تخریب شد و کار طراحی بنای جدید این واحد آموزشی توسط این اداره کل در حال انجام است و مدت ساخت آن نیز 2 سال طول می کشد.
هژبری با بیان اینکه با مشارکت بنیاد خیریه برکت وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در سال های اخیر عملیات ساخت 14 فضای آموزشی در مناطق مختلف این استان آغاز شده است، گفت: بنیاد برکت برای ساخت این مدارس در مجموع 87 میلیارد ریال اعتبار تعهد کرده است.
وی یادآور شد: مجموع فضاهای آموزشی احداث شده از سوی این بنیاد تا پایان سال 92 در استان ایلام 10 واحد آموزشی با 62 کلاس درس و زیربنای 9 هزار و 163 مترمربع و تعهد 36 میلیارد ریال بود و در 2 سال گذشته مشارکت این بنیاد در احداث طرح های آموزشی در این استان افزایش چشمگیری یافته است.
از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی استان ایلام، 251 کلاس درس فرسوده است که عمده آنها در مرکز استان قرار دارد و بازسازی و نوسازی آنها در سال جاری در دستور کار نوسازی مدارس استان قرار گرفته است.
در سال تحصیلی جاری 100 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

/انتهای متن/

درج نظر