طرح اعطای دانشنامه ازدواج برای اولین بار در میبد

استان یزد به لحاظ نسبت جمعیتی جزو استان های کم طلاق کشور به شمار می رود.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران،  مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: هداف از اعطای این دانشنامه ترغیب عموم  جامعه بویژه افراد در شرف ازدواج به گذراندن کلاس های مهارتهای زندگی و پیش از ازدواج  است.
دکتر جلیل عفتی افزود: این طرح برای اولین بار در کشوربه صورت پایلوت در شهرستان میبد در حال اجراست.
وی با اشاره به رشد نرخ طلاق در استان یزد گفت: به لحاظ نسبت جمعیتی جزو استان های کم طلاق کشور هستیم اما در رشد طلاق نسبت به گذشته رشد داشتیم و این آموزش ها و مشاوره های پیش از ازدواج به طور جدی دنبال می شود.
دکتر عفتی افزود: 3200 پرونده ورودی در سال گذشته به مراکز مشاوره ثبت شده که 45 درصد به سازش رسیده و امیدواریم با اقدامات مراکز شاهد کاهش این پرونده ها در استان باشیم.
وی طرح های اجرا شده در مسایل پیش از ازدواج را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: به لحاظ مشاوره ژنتیک و ازدواج جزو 2 استانی هستیم که به صورت کامل این طرح در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: بحث مسئولیت اجتماعی و کارکردهای آن را در استان طراحی و اجرا کردیم و امیدواریم در این بخش بتوانیم این فرایند را به طور علمی دنبال کنیم.
وی با اشاره به مشارکت خیرین در فعالیتهای بهزیستی گفت: استان یزد بیشترین نقش مشارکتی را در قالب موسسات و مراکز خیریه داشته و هیچ خدمت دولتی صرف نداریم که در قالب دولت انجام شود و بجز در یکی دو مورد آسیب های اجتماعی در کلیه موارد مراکز به خوبی در کنار سازمان به ارائه خدمت می پردازند و جنبه های مشارکت را در سازمان بهزیستی را با گوشت و پوست خود لمس می کنیم.
دکتر جلیل عفتی به ظرفیت های موسسات غیردولتی اشاره کرد و افزود: هفت برابر پرسنل دولتی، در مراکز همکاری دارند و بالغ بر هزار میلیارد سرمایه توسط موسسات و خیرین در بخش های مختلف در زمینه های گوناگون خدمات این سازمان با ما مشارکت دارند و از این لحاظ قدردان خیرین بزرگوار هستیم که این سازمان را برای نیت خیر خود انتخاب کردند.
وی خاطر نشان کرد: 800 مرکز با این اداره کل همکاری دارند و ظرفیت های توانمندی در استان وجود دارد که به نحو شایسته در خدمت مردم هستند.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی هم در این نشست به خصوصیت مردم یزد در امور خیر اشاره کرد و گفت: مردم این استان در کار خیر بسیار تاثیرگزار هستند و اعتقادات خوب دینی باعث شده تا روح کار خیر در این مردم وجود داشته باشد و در هر موردی ورود کرده اند به بهترین شکل به اتمام رساندند.
حجت الاسلام و المسلمین شهسواری افزود: ما در سازمان بهزیستی بر این باوریم که احترام از شاخص های موفقیت است و خداوند هم شاخص پیامبر را مردم داری وی قرار داده بود تا توانست اثرگذار باشد.  
وی گفت: اگر بخواهیم به توفیقات قابل قبول برسیم و ماندگار شویم باید به ارزیابی خود بپردازیم و به این نتیجه برسیم که چه نمره ای برای خود در نظر می گیریم و همانگونه که بزرگان هم گفته اند بهترین ارزیاب خودمان هستیم.
وی افزود: برای داشتن مردم حوصله و بردباری کلید اصلی است و کار در این سازمان باید با صبر و حوصله همراه باشد تا خدمات ما مورد قبول خداوند و مردم قرار گیرد. 

/انتهای متن/

درج نظر