تشکیل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کردستان

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان از تشکیل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: ارتقای سطح توانایی بانوان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این ستاد است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از سنندج، لیلا آژیر ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار از برنامه‌هایی بود که توسط اداره‌کل امور بانوان در سطح استان برگزار شده است.

خبرگزاری فارس: تشکیل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کردستان

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف حفظ آرامش زیر فشارهای زندگی، انعطاف پذیری در مواجه با موانع، حفظ روحیه و خوشبینی و غیره در سطح شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با بیان اینکه تاب‌آوری پدیده‌ای ذاتی نیست و از طریق تجربه و غیره حاصل می‌شود، گفت: زنان سرپرست خانوار از مخاطبین اصلی اجرای طرح تاب‌آوری هستند.

به گفته آژیر، در راستای ارتقای سطح توانمندی زنان بین معاونت امور زنان رئیس جمهور و استانداری کردستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و طرح تاب‌آوری زنان در همین راستا در کردستان اجرا شده است.

وی از اجرای این طرح در 13 استان کشور ازجمله کردستان خبر داد و افزود: این طرح در 10 شهرستان استان در قالب 2 فاز اجرا و تا کنون نیز 80 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 400 نفر در قالب 19 هزار و 200 نفر ساعت در این کارگاه‌های آموزشی شرکت و آموزش‌های مختلف را دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، کنترل خشم، استرس و غیره ازجمله آموزش‌هایی بوده که در قالب این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان ارائه شده است.

آژیر با بیان اینکه در فاز نخست اجرای این طرح مدرس‌ها شناسایی شدند، گفت: آموزش این مدرسین به منظور آماده‌سازی آنها برای آموزش سایر مردم گام دوم در اجرای این طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسین بعد از کسب آموزش‌های لازم برای انتقال آموخته‌هایشان به سایر زنان به شهرها و روستاهای مختلف اعزام و در قالب 80 کارگاه آموزشی بیش از 19 هزار نفر از جمعیت استان را زیرپوشش قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه اولویت مهم در اجرای طرح تاب‌آوری در کردستان زنان سرپرست خانوار بود، گفت: در مرحله دوم نیز با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جامعه هدف در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شناسایی شدند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با تاکید براینکه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان تشکیل می‌شود، افزود: این ستاد در تهران تشکیل و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

آژیر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها در قالب این ستاد بتوانیم گام‌های اساسی در راستای ارتقای سطح توانمندی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در استان برداریم.

/انتهای متن/

درج نظر