مشاوره ی مجازی/این هم خیانت حساب می شود؟

سوال کاربر به دخت این بار مشکل مبتلا به این روزهای خیلی هاست در شبکه های اجتماعی. رابطه در فضای مجازی هم می تواند به خیانت نزدیک مان کند؟ دکتر فرشته نقدی جواب می دهد:

0

سلام خانم نقدی

 من یه خانم 28ساله ام که فقط برای سرگرمی رفته بودم برنامه انار و چندتا پست گذاشتم. آقایی اومد پی وی من اول برای پرسیدن یک سوال خیلی عادی وکم کم سوال های بعدی و ابراز تنهایی و گفت فقط می خوام درد دل کنم باهات. منم چون مجازی بود گفتم کسی که کسی رو نمی شناسه، قبول کردم. یه هفته ای گذشت و دیدم به این آقا وابسته شدم و واقعا منتظر پیام هاشم. هرکاری الان می کنم میگم پیام نده خواهشا نه اون می تونه نه خودم میتونم. خواهش میکنم بگین چیکار کنیم. هردوتا متاهل هستیم. واقعا من یه خانم معتقد به همه مسائل هستم و الانم خیلی عذاب وجدان دارم و ناراحتم که چرا به اینجا رسیده.

 ممنونم از راهنمایی تون.

 

پاسخ مشاور:

سلام ، خوشحالم که شما فردی با اعتقاد هستید و این امر بسیار ارزشمند می تواند انسان را از سقوط باز دارد. اما عزیزم فکر نمی کنید معتقد بودن تان با ارتباطاتی که به توجیه شما مجازی و ناشناسه، در تضاد باشد؟

آیا جایی هست که خدا حضور نداشته باشد؟ در فضای مجازی خدا نیست؟ خیانت از نظر شما به چه معنایی است، چه برای شما و چه برای دوست مجازی تان؟

وابستگی شما در این  رابطه دلایل زیادی می تواند داشته باشدکه لازم است مشاوره شوید و بررسی شود. چون رابطه ای که شما اظهار می کنید یک طرفه نبوده وگرنه با هر مقدار اصرار از طرف مقابل با قاطعیت شما می توانست اصلا شروع نشود.

اینکه چه باید بکنید را هم خودتان حتما می دانید. چون مسئله کاملا روشن است. این رابطه در فضای مجازی را قطع کنید.  ولی این که کلا چطور از این نوع وابستگی ها که به وضوح به مرزهای خیانت نزدیک می شود و چون جرقه های بسیار خطرناک اتش به خرمن زندگی تان می زند، فاصله بگیرید نیاز به مشاوره حضوری دارد.

لطفا برای حفظ و بقای زندگی مشترک تان حد و مرز داشته باشید و در ارتباط با افراد غریبه و حتی خودی ها،که حدود روابط را حفظ نمی کنند، بسیار محتاط باشید. گفتن  جمله ی”من که مشاور نیستم ، بهتره با یک مشاور تماس بگیرید.”بسیار بهتر و راحت تر از قرارگرفتن در رابطه ای است که موجب فاجعه  و سوء استفاده های زیادی می شود .

جای شکر دارد که اعتقاد به مبانی اخلاقی و اجتماعی برای شما بازدارنده انحرافات بعدی بوده،  خدا همواره یارتان باشد. موفق باشید.

/انتهای متن/

درج نظر