همایش دختر ایرانی و اسلامی و آداب ازدواج در دانشگاه تفرش برگزار شد

همایش همایش دختر ایرانی و اسلامی و آداب ازدواج در دانشگاه تفرش برگزار شد دختر ایرانی و اسلامی و آداب ازدواج موفق در دانشگاه تفرش برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه تفرش، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور مسائل خانواده و ازدواج در این همایش گفت: ازدواج امری مقدس و مبارک است که در دین اسلام بر آن توصیه شده و موفقیت در آن نیازمند پختگی و درک اصولی زوجین از یکدیگر و اهداف زندگی مشترک است.
فروغ نیلچی زاده افزود: توانمندی عاطفی، بلوغ عقلی و اقتصادی شرایط حداقلی برای ازدواج است و نیاز است که جوانان در سن ازدواج با اشراف بر این مسائل پایه های زندگی مشترکشان را محکم بگذارند.
وی ادامه داد: دوستی‌های قبل از ازدواج شاهراه دستیابی به زندگی خوب و خوشبختی نیست و مولفه های زندگی مشترک موفق در آگاهی و درک متقابل زوجین از هم است.
نیلچی زاده ،فعال شدن زمینه و بسترهای خیانت‌های زناشویی در ازدواج‌های مبتنی بر دوستی‌های قبل از ازدواج را از بلاها و میراث‌ شوم این گونه ازدواج‌ها عنوان کرد.
وی گفت: اخلاق، ایمان، امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری سه معیار مهم ازدواج است که باید از طریق جوانان در امر ازدواج موردتوجه قرار گیرد.
به گزارش به دخت،این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دفاتر مشاوره ازدواج با حضور افراد باتجربه و فهیم در امر ازدواج با قصد همسریابی، تبیین معیارهای دقیق همسرگزینی و ایجاد واحدهای درسی در خصوص مهارت‌های ناب و صحیح خوب زندگی کردن در دانشگاه‌ها از فرصت‌های طلایی برای فراهم کردن زمینه ازدواج موفق برای جوانان است.
در حاشیه این همایش تریبون آزاد دانشجویی با عنوان ازدواج دانشجویی و موانع ازدواج و همچنین نمایشگاه کتاب در خصوص حقوق و جایگاه زنان در نظام حقوقی اسلام و ازدواج برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر