حمایت نهادهای دولتی قزاقستان از ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور

نهادهای دولتی قزاقستان از طرح ممنوعیت حجاب در این کشور که در ماه ژانویه به تصویب رسیده بود،حمایت کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری شبستان، ممنوعیت حجاب در قزاقستان که در ماه ژانویه تصویب شد و استفاده از هر گونه لباس مذهبی را ممنوع می کرد هنوز نتوانسته دانش آموزان را از پوشیدن حجاب باز دارد.

در بیانیه مطبوعاتی مشترک وزرات آموزش و پرورش ،وزارت امور مذهبی و جامعه مدنی و همچنین وزارت دادگستری اعلام شد ،دانش آموزانی که در موسسه های آموزشی در قزاقستان شرکت می کنند باید خود را با ویژگی سخت گیرانه سکولار یونیفورم های مدرسه ای تطبیق دهند.

این بیانیه بر ممنوعیتی که در ماه ژانویه 2016 اعلام شد،صحه می گذارد.

این قانون بر قوانین مشترک یونیفورم های مدارس تاکید دارد و لباس هایی را که دانش آموزان مجاز به پوشیدن آنها هستند،معرفی می کند.

بر اساس این قانون پوشیدن لباس هایی مانند دامن،شلوار،ژاکت،جلیقه و مانند این ها آزاد است اما پوشیدن هر نوع لباسی که حجاب محسوب شود ،ممنوع است.

با این وجود برخی از دانش آموزان هنوز برای شرکت در موسسه های آموزشی از پوششی استفاده می کنند که برای آنها ممنوع شده است.

دفتر دادستان عمومی قزاقستان در مورد این ممنوعیت گفت:در حالی هر شخصی حق آزادی های فردی را دارد،هماهنگی با پوشش استاندارد مدارس،نقض حق این گونه آزادی ها نیست.

قانون ماه ژانویه اولین قانون از این دست برای ممنوع کردن نمادهای مذهبی در مدارس این کشور آسیای مرکزی است.

نماینده وزارت آموزش و پرورش گفت که به والدین دانش آموزانی که از پوشش مذهبی استفاده می کنند،تذکر داده می شود و آنها باید به مدرسه بیایند تا حجاب را از سر فرزندان خود بردارند.

/انتهای متن/

درج نظر