پراکندگی مد و لباس در صدا و سیما

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات انجام شده در صدا و سیما در حوزه مد و لباس اسلامی ارتباطی با دستورالعمل‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس ندارد و ما پیشرفت جدی در این زمینه کسب نکرده‌ایم.

1

سرویس خبر به دخت/

حمید شاه آبادی اظهار داشت: براساس قوانین کارگروه  ساماندهی مد و لباس، وظیفه تک تک افراد  مشخص شده است، اما آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم فاصله زیادی با مصوبات این کارگروه دارد.

وی تاکید کرد: هر چند همکاران ما در صدا و سیما تلاش خود را می‌کنند، اما به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم و بافت موجود در صدا و سیما و ضرورت انعقاد قراردادهای مشارکتی ما تا به حال نتوانستیم به توفیقاتی در این زمینه دست پیدا کنیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه شرایط فعلی صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی نمی‌کنیم تصریح کرد: نظام تصمیم‌گیری در سازمان صدا و سیما یک نظام پراکنده است و ما تاکنون نتوانستیم با برگزاری جلسات پیشرفتی را در این حوزه داشته باشیم.

وی تعداد الگوهای ارائه شده در جشنواره فجر را بیش از 140 مدل عنوان کرد و گفت: مشارکت سازمان صدا و سیما تنها در حد اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های مد و لباس بوده و در تولیدات خود توجهی به این موضوع ندارد حتی با وجود اینکه ما نمایشگاه‌های دائمی مد و لباس را برگزار کردیم، ارتباط برقرار شده بین طراحان لباس در صدا و سیما با مدل‌های ارائه شده توسط کارگروه بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: کار در دست تولید‌کنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها است و یک نوع پراکندگی در مراحل تهیه و طراحی لباس برای تولید فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد و اصولا زیر‌ساخت‌های مورد نظر به کندی جلو می‌رود.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)