پاسخ به حاشیه‌‌های انتخاب رئیس شورای فرهنگی زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان به روند انتخابات معترض هستند، گفت:‌ انتخاب رئیس این شورا امروز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهیندخت مولاوردی در حاشیه همایش بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر در جمع خبرنگاران، در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه توانسته به صورت گذرا درکی از آنچه دولت در ابتدای مسئولیت تحویل گرفته و آنچه در طول این سه سال کسب کرده است  یعنی وضعیت موجود و دستاوردها به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه جای خالی دستاوردهای دولت در حوزه زنان مشهود است و برگزارکنندگان باید به این موضوع پاسخ دهند. ما فیلم‌ها و عکس‌های خود را ارائه کرده‌ایم، اما صرفاً یک عکس کار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص دستاوردهای دولت در حوزه زنان گفت: طی سه سال اخیر در چارچوب وضعیتی که تحویل گرفتیم تلاشمان این بود که برای ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و خانواده تلاش کنیم. به ویژه با توجه به وضعیتی که به ما تحویل داده شده بود تمام تلاشمان را برای جلب توجه نسبت به مسائل، وضعیت و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده به کار بستیم و تصور می‌کنم تا حدود زیادی در این رابطه موفق بودیم.

مولاوردی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص اقدامات معاونت امور زنان خانواده در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان مطرح کرد: آسیب‌های اجتماعی چندین متولی دارد و حدود 17تا 18 دستگاه در این رابطه وظیفه دارند. وظایف معاونت امور زنان و خانواده در این بخش پیگیری وظایف ذاتی سایر دستگاه‌ها، هماهنگی و هم افزایی بین آنها و ایجاد همکاری بین بخشی است و در این زمینه با محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود در قالب تفاهم نامه‌های مشترک با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و حمایت از برنامه‌های ارائه شده توسط سازمان‌های مردم نهاد و حتی حمایت از طرح‌ها و نشست‌هایی که در مراکز دانشگاهی برگزار شد توانستیم به سهم خود در این رابطه قدم برداریم.

وی در خصوص سه میلیارد تومان بودجه معاونت امور زنان که به سازمان بهزیستی واگذار شد، عنوان کرد: از آن‌جا که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه داریم و بهزیستی نیز ذیل این وزارتخانه است براساس این تفاهمنامه با آنها مکاتبه کردیم تا بودجه در زمینه توسعه مراکز توانمندسازی زنان بهبود یافته صرف و گزارش آن به معاونت ارائه شود.

معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری در خصوص انتخاب رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، گفت: طبق قراری که در جلسه داشتیم تعیین شد تا این موضوع رسانه‌ای نشود و صورت جلسه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود چراکه تصمیم گیرنده نهایی این شوراست.

مولاوردی ادامه داد: امروز این موضوع در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با تصویب و تأیید نهایی این شورا فردی که انتخاب می‌شود به عنوان رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان آغاز به خواهد کرد. اعضای جدید که غایب بودند یا دعوت نشده بودند به روند انتخابات معترض هستند و چون رئیس جدید باید با اعضای جدید کار کنند و این اعضا در جلسه حضور نداشتند انتخابات زیاد مورد تأیید نیست و باید ببینیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه چه تصمیمی می‌گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر