کفش های فلزی خانم نخست وزیر+ عکس

نخست وزیر انگلیس روز گذشته با به پا کردن کفش هایی با پاشنه و پنجه فلزی، تلاش کرد قدرت خود را به رخ مخالفان برگزیت بکشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه دیلی میل، «ترزا می» 60 ساله در نشست سالانه حزب حاکم از چارچوب زمانی مورد نظرش برای اجرایی کردن روند خروج از اتحادیه اروپا خبر داد و آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت.

او که کفشی به پا داشت که پاشنه ها و پنجه هایش از جنس فولاد بود، در نشست سالانه حزب حاکم همین نکته را یادآوری کرد و گفت که پارلمان تصمیم‌ گیری در مورد خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا را به مردم واگذار کرد و مردم هم به روشنی به این پرسش پاسخ دادند.

نخست وزیر انگلیس گفته است که در زمینه انتخاب و خرید کفش وسواس و افراط زیادی دارد. به همین دلیل رسانه های انگلیسی هم تمرکز زیادی بر کفش های او دارند.
2

ترزا می افزود که «بنابراین اکنون دولت در این موضع نیست که این خواست را به پرسش بگیرد یا در موردش به ابهام سخن بگوید یا این روند را بازگرداند، بلکه باید آن را به انجام برساند.»

وی ادامه داد: «حتی اکنون هم برخی سیاستمداران می گویند که همه پرسی معتبر نیست و باید دوباره رای گیری شود. برخی دیگر هم از نتیجه رضایت ندارند و هر تلاشی را برای خروج از اتحادیه اروپا به چالش می کشند. اما بیایید با هم رو راست باشیم. همه پرسی روشن و دقیق و قانونی برگزار شد. این اقدام بزرگترین رای دهی به تغییر این کشور بود.»

نخست وزیر و شوهرش

این هشدار می در حالی بیان شد که نشانه ای در خصوص احتمال تلاش برخی نمایندگان حامی بروکسل برای ممانعت از اجرای برگزیت در پارلمان پدیدار شده است.

اگر انگلیس آن گونه که می گفته است روند درخواست ماده 50 را تا پایان ماه مارس 2017 کلید بزند، گفت ‌و گوهای منجر به خروج کامل این کشور از اتحادیه اروپا دست کم دو سال طول خواهد کشید؛ گرچه ممکن است با رأی مخفی اعضای باقیمانده در اتحادیه اروپا این مدت تمدید شود.

نخست وزیر انگلیس در عین حال باید از پارلمان این کشور بخواهد که قانون اتحادیه اروپا را لغو کند؛ قانونی که عملا مقررات اروپایی را بر انگلیس حاکم می‌ کند.

در اوایل تابستان امسال پس از برگزاری همه ‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارزار برگزیت با به دست آوردن 51.9 درصد آراء پیروز شد، و در مقابل 17.4 میلیون نفر که در این همه ‌پرسی به خروج رأی دادند، تنها 16.1 میلیون نفر از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کردند.

/انتهای متن/

درج نظر