میزبانی شهر کرد از جشنواره تولید کتاب رضوی برای نخستین بار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیرجشنواره تولید کتاب رضوی (برای کودک و نوجوان) از برگزاری این جشنواره در شهر کرد خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار در قالب چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، جواد کارگران دهکردی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره ۲۸ آبان آماده و منتشر شد گفت: تاکنون چند نشست اتاق فکر این جشنواره هم با حضور اعضا برگزار شده است. که در این اتاق از دو استاد مجرب دانشگاه که اشراف لازم را در داوری جشنواره های ادبی دارند دعوت شد.

وی تصریح کرد: فقط آثاری در دبیرخانه جشنواره تولید کتاب رضوی پذیرفته می شوند که مخاطب آنها کودکان و نوجوان باشند.

دهکردی ادامه داد: در هر دو بخش کتاب چاپ شده و کتاب آماده چاپ سه برگزیده خواهیم داشت که به نفر اول هر بخش 20 میلیون ریال جایزه اعطا خواهد شد.هم چنین برای نفر برگزیده بخش ویژه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص خلاقیت های این دوره از جشنواره افزود: افزودن بخش ویژه به فراخوان جشنواره، بهره گیری از اساتید توانمند حوزه ادبیات و تدوین کتاب، پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی تدوین کتاب با موضوعات جشنواره، بهره گیری از بستر شبکه های اجتماعی جهت اطلاع رسانی جشنواره و چند تحول دیگر از خلاقیت های این دوره از جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری که دبیری این جشنواره را برعهده دارد،به نحوه انتخاب داوران در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: اسامی هیأت داوران جشنواره پس ازتأیید معاونت  فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،در سایت جشنواره اعلام خواهد شد .
کارگران دهکردی به قالب های این جشنواره اعلام کرد و گفت: کتاب های چاپ شده و آماده چاپ قالب های جشنواره تولید کتاب رضوی برای کودکان و نوجوانان است و این آثار باید در قالب های داستان کوتاه،بلند و رمان باشد.
وی سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با الهام از آموزه های رضوی را بخش ویژه این جشنواره اعلام کرد و افزود: فرازهای زندگی و احادیث حضرت امام رضاعلیه السلام و متون معتبر مرتبط با حضرت امام رضاعلیه السلام محورهای این جشنواره است.

وی زمان اختتامیه جشنواره را 20 مردادماه 95 و همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و یادآور شد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://chb.shamstoos.ir/fa/home مراجعه نمایند.
/انتهای متن/

درج نظر