«یادآوری نکاتی در تربیت فرزند» منتشر شد

«یادآوری نکاتی در تربیت فرزند» یکی از تازه ترین کتابهای عبدالکریم شمشیری است که توسط انتشارات حوزه هنری به تازگی به بازار کتاب عرضه شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار مهر، «یادآوری نکاتی در تربیت فرزند» نوشته استاد عبدالکریم شمشیری (محمددوست) است که در ۲۲۲ صفحه و دو هزار نسخه به چاپ رسیده و فضل الله صابری آن را تدوین کرده است.

کتاب

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: مطالعه آیات قرآنی این واقعیت را آشکار می سازد که انسان تربیت شده قرآنی، علاوه بر این که خودش دارای روشنایی و نور است به دیگران نیز نور و روشنایی می بخشد، چنین تربیتی همچون سایر جنبه های تربیت مانند تربیت جسمانی، ذهنی و اخلاقی فرآیندی است دوسویه که باید آموخته و فراگرفته شود. یادگیری در این نوع تربیت دارای دو بعد شناختی و رفتاری است.

فضل‌الله صابری قائم‌مقام حوزه هنری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این کتاب با موضوع اخلاقی و تربیتی و با استفاده از آیات قرآن و احادیث نگاشته شده است، اظهار داشت: این کتاب دوره تربیتی انسان را با توجه به روایات در دوره‌ای ۲۱ ساله تعیین کرده است که به سه دوره ۷ ساله تقسیم می‌شود.

وی افزود: هفت سال نخست این دوره شامل دوره نوزادی و کودکی و تکوین، هفت سال بعد دوره پرورش دینی، هفت سال سوم دوره تمرین و عمل است.

قائم‌مقام حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: چاپ نخست این کتاب توسط انتشارات شهید حسین فهمیده و با حمایت حوزه هنری استان اصفهان در سال ۱۳۹۴ انجام شد و این کتاب در سال جدید توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر کتاب‌های منتشره توسط حوزه هنری اصفهان ابراز داشت: همچنین کتاب‌های چت با شهدا شامل سوالات بی رودربایستی دانشجویان از شهدا درباره ابهامات دفاع مقدس، رمان گسل از آزاده تحویلی نایینی، مجموعه داستان کوتاه «من هم مثل تو» از نویسندگان مختلف، مجموعه داستان «بهشت منتظر ما می‌ماند» از نویسندگان مختلف، مجموعه داستان «ببخش ۵ سال تنهات گذاشتم» از نویسندگان خانه ادبیات حوزه هنری، فصل شعر به ساعت اصفهان و «شتک» نوشته علی ونوسی از جمله‌ کتاب‌های اخیر منتشر شده توسط حوزه هنری اصفهان است.

گفتنی است کتاب «یادآوری نکاتی در تربیت فرزند» را اکرم شادانی فر تنظیم و صفحه آرایی کرده و طرح جلد این کتاب نیز از فضل الله صابری است.

/انتهای متن/

درج نظر