گیتا علی‌آبادی حکم ریاست دفتر مطالعات رسانه‌ها را گرفت

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد – با حضور در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات محمد سلطانی فر، انتصاب گیتا علی آبادی را به عنوان رییس این مرکز تبریک و این انتصاب را اقدامی در راستای تحقق رویکرد دولت یازدهم مبنی بر مدیریت بانوان دانست.

0

به گزارش به دخت به نقل از  ایسنا، مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها عصر یکشنبه (پنج اردیبهشت ماه) با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد و جمعی از اساتید حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد.

این مراسم که بعد بزرگداشت استاد حسین قندی برگزار شد، با حضور اساتیدی چون علی اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، مهدی فرقانی، مجید رضاییان و محمود مختاریان همراه بود.

در ابتدای این مراسم، انتظامی با تشکر از زحمات محمد سلطانی‌فر در مدت ریاست در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، اظهار کرد: قریب به هشت ماه پیش به پیشنهاد آقای جنتی، قرار شد آقای ساطانی‌فر در دانشگاه فرهنگ فعالیتشان را ادامه بدهند؛ ولی در این مدت ما به او زحمت دادیم و همچنان به عنوان سرپرست دفتر مطالعات با ما همکاری داشتند.

او بازنشر فصل‌نامه رسانه در مدت زمانی کوتاه و با در نظر گرفتن استانداردهای وازرت علوم، ساماندهی به فعالیت‌های پژوهشی، تشکیل جمعی 25 نفره از اساتید ارتباطات و کارشناسان رسانه و نقش مهم آنها در برخی تصمیمات معاونت مطبوعاتی به ویژه طرح رتبه‌بندی نشریات و خبرگزاری‌ها را از جمله اقدامات مهم محمد سلطانی‌فر در مدتش ریاستش در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها برشمرد.

انتظامی در ادامه سخنانش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها را یکی از نقاط مهم در ترویج فرهنگ و اندیشه مباحث روزنامه‌نگاری دانست و خاطرنشان کرد: برای آقای سلطانی فر در مسوولیت جدید تداوم توفیقات را خواستاریم و امیدواریم همکاری او با دفتر مطالعات تداوم داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به گیتا علی‌آبادی به عنوان رییس جدید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اظهار کرد: ایشان از پیشکسوتان این مرکز هستند و به مدت 10 سال معاونت آموزشی این مرکز را بر عهده داشتند. انتصاب خانم علی‌آبادی به عنوان رییس جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها علاوه بر در نظر گرفتن تحصیلات عالی و تجربه در این حوزه، در راستای تحقق رویکرد دولت یازدهم مبنی بر مدیریت بانوان بوده است.

سخنرانی حسین انتظامی – معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

در ادامه این مراسم محمد سلطانی فر با اشاره به سخنان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: کارهایی که در این مدت انجام شد به تنهایی بر عهده من نبود و تلاش و همت همه همکاران بوده است.

او یادآور شد: بیش از 90 درصد از کتب چاپ شده در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها را بر روی سایت قرار داده ایم تا در اختیار همه دانشجویان و محققین این حوزه قرار بگیرد. به نظرم این اتفاق که با همکاری معاونت مطبوعاتی و همکارانم صورت گرفت، کار بزرگی است. همچنین تمام مجلات منتشرشده در این مرکز را در قالب یک سی.دی درآوردیم تا به راحتی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

سلطانی فر با بیان اینکه تلاش کردیم تا در این مدت به جای تولید محتوا درآمدزایی انجام دهیم، برگزاری 13 نشست تخصصی در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها را از اقدامات مهم این مرکز برشمرد و گفت: این نشست ها که با حضور کارشناسان و اساتید برگزار می‌شد، بسیار مفید بودند و گاهی منشأ خیر می‌شدند.

او در ادامه ضمن تبریک و خوش آمد گویی به گیتا علی‌آبادی به عنوان رییس جدید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اظهار کرد: خوشحالم که رییس جدید از جمع این مجموعه انتخاب شد و چه خوب است که مراسم‌ تودیع و معارفه با رضایت طرفین برگزار شود. خانم علی‌آبادی مجموعه را به خوبی می‌شناسند و تصمیماتشان بر اساس شناخت خواهد بود و امیدوارم این مسیر تعالی مرکز مطالعات با حضور ایشان ادامه پیدا کند.

سخنرانی سلطانی فر در مراسم سالگرد استاد حسین قندی

همچنین گیتا علی‌آبادی در سخنانی کوتاه از حاضران در این مراسم تشکر کرد.

در پایان لوح تقدیرنامه محمد سلطانی‌فر و همچنین حکم انتصاب گیتا علی‌آبادی به عنوان رییس جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد به آنها تقدیم شد.

در مراسم سالگرد استاد حسین قندی

مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در حاشیه اولین سالگرد استاد حسین قندی

/انتهای متن/

درج نظر