کتاب «راهنمای مد ایران» منتشر می‌شود

نخستین کتاب راهنمای مد ایران با مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در بخش مد و لباس منتشر می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، مديرعامل موسسه خانه مد با اشاره به لزوم استفاده از شرايط پسابرجام در راستای ارتقاء اقتصاد كشور گفت: ايران دارای ظرفيت‌های بزرگ فرهنگي و انساني بويژه در حوزه مد و لباس است كه با برنامه ريزی و فراهم آوردن ابزارهای مناسب می‌تواند حتی نرخ 10.7 درصدی بيكاری موجود را تا حدود قابل توجهی كاهش دهد.

جاوید شیرازی افزود: سال گذشته ميلادی چرخش مالی صنعت مد جهان ارزش 1.2 تريليون دلار بود و اين در حالي است كه اين هنر صنعت در ايران اسلامي به دليل سال‌ها بي‌توجهي و گرته برداری‌های غير اصولي در كنار تحريم های غيرمنصفانه خارجی سهم بسيار ناچيزی را از اين كيك بزرگ به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: با رفع تحريم‌ها، كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور با درك نياز به منبعي مرجع برای علاقه‌مندان به اين هنر-صنعت پروژه تهيه و انتشار اين كتاب مرجع را فراهم كرد.

مجری این پروژه گفت: با توجه به ماهيت و اهميت اين كتاب و بر اساس برنامه ريزی‌های به عمل آمده، در پنجمين نمايشگاه مد و لباس فجر كه در محل تالار وحدت برپا خواهد شد، فرايند ثبت‌نام به منظور مشاركت در انجام اين پروژه بزرگ از سوی كارشناسان و متخصصين مد ايراني اسلامي صورت می‌گیرد.

مديرعامل موسسه هنری خانه مد تصريح كرد: موضوع‌ها و منابع مورد استفاده در كتاب در قالب مسابقه اعلام می‌شود تا تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ اصيل و پويای ايرانی اسلامی بتوانند درآن مشاركت کنند.

وی با ذكر اين نكته كه به برندگان هر بخش در همايش رونمايي از بهترين های كتاب مد ايران در سال آينده جوايز نفيسی اهدا خواهد شد افزود: البته منابع داوری شده، علاوه بر نسخه چاپی در سايت اين كتاب نيز در دسترس عموم قرار می‌گيرد.

/انتهای متن/

درج نظر