شهردخت؛ مکانی دنج برای دختران دانشجو

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی مراکز «شهردخت» با هدف ارایه خدمات به دختران گفت: قصد داریم تعداد مراکز شهردخت‌ها را پس از ارزیابی مرحله آزمایشی افزایش دهیم البته قرار نیست در همه مناطق تهران افتتاح شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، نرگس معدنی پور افزود: مطالبه شورای شهرتهران از شهرداری پایتخت در برنامه پنجساله دوم ایجاد فضایی برای گذران اوقات فراغت دختران و زنان است. شهربانوها با همین رویکرد ایجاد شده و قصد داریم شهردخت‌ها را هم تاسیس کنیم ولی نه به تعداد مناطق تهران چراکه شهربانوها می‌تواند نیازهای زنان و دختران را مرتفع کند بنابراین شهردخت‌ها در مناطق خاصی مانند مناطق دارای جمعیت زیاد دانشجویان دختر راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین گروه‌های هدف ما دختران از 9 سالگی تا 29 سال هستند،گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های زیادی برای آنان در زمینه‌هایی مانند گذران اوقات فراغت و آموزش اجرا کرده‌ایم و تا پایان سال 97 باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی نخستین شهردخت اظهارکرد: یکی از کارهایی که سعی شده برای غنی‌سازی اوقات فراغت دختران انجام شود، ایجاد شهردخت است البته ما در شهربانوها هم برای آنان برنامه‌هایی داریم اما با توجه به تفاوت نیازهای فراغتی زنان و دختران،‌باید دختران را خاص و ویژه ببینیم. بنابراین به صورت آزمایشی یک شهردخت در منطقه 6 افتتاح شد.
وی با بیان اینکه گروه هدف نخستین شهردخت دختران دانشجو هستند،گفت: فضا برای گذران اوقات فراغت پسران دانشجو بیشتر فراهم است ولی برای دختران دانشجو کمتر چنین فضاهایی را نداریم بنابراین در شهردخت امکاناتی مانند استراحتگاه، آمفی تئاتر، گالری هنر، باشگاه ورزشی،‌کتابخانه، پیرایش و آرایش، آتلیه عکاسی تدارک دیده‌ایم.
معدنی‌پور در پایان درباره تعرفه خدمات ارایه شده در شهردخت اظهارکرد: به طور قطع تعرفه‌ها نسبت به بخش خصوصی پایین‌تر است و شهردخت تخفیف‌های ویژه‌ای برای دختران دانشجو دارد.

/انتهای متن/

درج نظر