تیم هدف‌پویان جوان نماینده قم در لیگ برتر هندبال بانوان کشور شد

0

تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان به عنوان نماینده قم امسال در مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور به میدان خواهد رفت.

به گزارش به دخت به نقل از فارس از قم، دیدارهای فصل جدید از لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور در نیمه دوم سال جاری طبق برنامه‌ریزی فدراسیون هندبال برگزار خواهد شد و برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال قم، تیم هدف‌پویان جوان به عنوان نماینده استان در لیگ برتر حضور خواهد یافت.

این در حالی است که تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم سال گذشته در مسابقات قهرمانی لیگ دسته یک هندبال بانوان باشگاه‌‌های کشور حضور داشت و در تلاش برای کسب سهمیه حضور در لیگ برتر برابر حریفان خود بازی‌های تماشایی و قدرتمندانه‌ای را به نمایش گذاشت و لیگ برتری شد.

تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم با هدایت مربی فعلی تیم ملی هندبال بانوان جوان یعنی زهرا احمدی‌نیا که از مربیان تحصیلکرده و با دانش هندبال قم و کشورمحسوب می‌شود در جدال با رقبای دسته اولی خود‌ مجموعاً عملکرد خوبی داشت و مقام قهرمانی را کسب کرد.

در ترکیب این تیم در مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک کشور و در رویارویی با تیم‌های مطرح حاضر در این بازی‌ها اکثراً دختران جوان هندبالیست حضور داشتند، بازیکنانی که فعالیت در رشته هندبال را از سنین نونهالی و نوجوانی زیر نظر احمدی‌نیا آغاز کرده‌اند و سال‌ها در کنار یکدیگر در میادین مختلف قهرمانی و لیگ کشور حضور داشته‌اند.

عملکرد دختران هندبالیست تیم هدف‌پویان جوان قم در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های دسته یک کشور خوب بود زیرا آنها در این مسابقات زیر نظر یک مربی با دانش همچون زهرا احمدی‌نیا موفق به کسب نتایج خوب در رقابت‌های قهرمانی دسته یک کشور شدند و بدون باخت و تساوی به قهرمانی رسیدند.

هندبال قم در بخش بانوان در چند سال اخیر رشد و پیشرفت خوبی داشته که نتیجه آن حضور مداوم سه بازیکن هندبال قم در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان زنان ایران است، ضمن اینکه به تازگی مربی توانمند هندبال بانوان قم یعنی زهرا احمدی‌نیا نیز به کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان پیوسته که این امر برای جامعه هندبال قم مایه افتخار و سربلندی است.

هندبال بانوان قم که از رده سنی نونهالان رشد خود را آغاز کرده و این حرکت رو به جلو را با کسب مقام‌های ارزنده رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین قهرمانی در مسابقات لیگ دسته یک هندبال بانوان باشگاه‌های کشور به سرانجام رسانده است، با حضور در لیگ برتر فرصت ابراز شایستگی‌های دختران هندبالیست قم را به دست آورده و امسال برای نخستین‌بار در این سطح از مسابقات باشگاهی کشور به میدان می‌رود.

تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم بعد از اینکه توانست در مسابقات لیگ دسته دوم سال 1392 هندبال زنان کشور به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یابد، در لیگ 1393 قهرمان دسته یک ایران شد و حالا این تیم به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور یعنی لیگ برتر رسیده است.

/انتهای متن/

درج نظر