رئیس‌جمهور گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را خواسته است

رئیس‌جمهور گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را خواسته است

0

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به برقراری عدالت بین ورزش بانوان و مردان، گفت: همانطور که رئیس جمهور گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را از من خواسته است، به دنبال تحقق این مهم در کشور هستیم.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، رباب شهریان در نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیات های ورزشی آذربایجان شرقی، به اهمیت حضور بانوان در جامعه به خصوص در ورزش تاکید کرد و افزود: بانوان نیمی از جامعه هستند و نیم دیگر جامعه را تربیت می کنند. خوشبختانه ورزش بانوان آذربایجان شرقی از بینش و دانش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر رفع تبعیض از ورزش بانوان اظهار کرد: عدالت بین ورزش بانوان و مردان باید برقرار شود و همانطور که آقای روحانی گزارش عملکرد رفع تبعیض از ورزش بانوان را از بنده خواسته است، به دنبال تحقق این مهم در کشور هستیم.

وی همچنین به عمده دغدغه های ورزش بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: دغدغه هایی نیز در خصوص مسئله واگذاری سالن های ورزشی و اجرای ماده 88 وجود دارد که بدین منظور کمیته‌ای برای بررسی نقاط قوت و ضعف این ماده تشکیل دادیم و همانطور که می‌دانیم ماده 88 برای ورزش کشور ایجاد شده تا از پتانسیل بخش خصوصی جهت ارتقاء ورزش کشور بهره ببریم؛ متاسفانه تاکنون بخش خصوصی همکاری مناسبی با هیات های ورزشی نداشته است.

شهریان با بیان اینکه طبق ماده 88 مقرر شده که اماکن و سالن های ورزشی را در استان ها ساماندهی کنیم، گفت: بزرگترین متضررین ماده 88 ورزش بانوان در استان ها و شهرستان ها محسوب می شود، زمانی که مدیران سالن های حاکمیتی را مشخص می‌کنند، باید برای بانوان نیز اماکن و سالن ورزشی در نظر گرفته شود تا با ساماندهی ماده 88، ورزش بانوان متحمل ضرر و زیان نباشد.

او با بیان اینکه متاسفانه از دولت قبلی 3000 مکان و پروژه ورزشی نیمه تمام به یادگار مانده است، اعلام کرد: باید هر چه سریع تر این پروژه های ورزشی نیمه تمام تکمیل تا بسیاری از مشکلات جامعه ورزشی برطرف شود

وی به جداسازی 21 ساله ورزش بانوان از ورزش مردان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سالیان جداسازی ورزش بانوان از ورزش مردان، کمتر از 9 درصد بودجه کلان ورزش در اختیار ورزش بانوان بود، با این حال اعلام می کنیم که دنبال تحقق برنامه های ورزش بانوان هستیم نه تخصیص بودجه برای آن ها.

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش بانوان در حال حاضر در 45 فدراسیون فعال است، افزود: علی رغم اینکه بانوان کشور در 38 رشته به رقابت های بین المللی اعزام می شوند، شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری برای بانوان نیستیم.

وی به ضرورت احیای مسابقات قهرمانی ورزش بانوان کشور تاکید کرد و گفت: در سال 94 در نظر داریم که مسابقات قهرمانی کشوری ورزش بانوان کشور را احیا کنیم.

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، افزود: استان آذربایجان شرقی در چند سال اخیر نشان داده است فرهنگ بسیار بالایی در ورزش بانوان دارد و این نشان از عملکرد خوب همه مسولان ورزشی استان و ورزشکاران بانوان این استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از استان هایی است که بهترین مدیر کل را در اختیار دارد و با وجود شخصیتی در رأس ورزش این استان باید هم انتظار عملکرد خوبی ورزش و جوانان آن داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شهریان گفت: زنان نیمی از جامعه هستنند و به اعتقاد من نیمی را هم تربیت می کنند، به این دلیل باید به زنان اهمیت بیشتری داد. در ورزش هم بانوان ما نشان داده اند همیشه در هر شرایطی برای کشور افتخار می آفرینند.

وی ادامه داد: بانوان ما با توجه به این که با حجاب در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا می کنند این را به همه جهان نشان داده اند که حجاب برای این ورزشکاران محدودیت به حساب نمی آید و بانوان ورزشکار ما در هر شرایطی برای بالا بردن پرچم ایران با تمام توان تلاش می کنند.

او تصریح کرد: ورزش بانوان استان آذربایجان شرقی با توجه به این که از مدیران توانمند و باتدبیری برخوردار است عملکرد بسیار خوبی داشته است و با برنامه ریزی هایی که شده است این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

شهریان در خاتمه تاکید کرد: بانوان باید به دنبال ورزش پاک باشند و فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش های اسلامی را ترویج دهند و تنها به دنبال مدال و افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی نباشند و در کنار مدال آوری در سطح بین المللی، ارزش های اسلامی چون حجاب را ترویج دهند.

/انتهای متن/

درج نظر