لزوم ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار

یک کارشناس امور زنان با بیان اینکه تأمین معاش از جمله دغدغه‌های اصلی زنان سرپرست خانوار است، گفت: ایجاد کارگاه‌های خود اشتغالی یا فراهم کردن زمینه‌های اشتغال خانگی، می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، زهرا محمدی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «همدلی و همزبانی، دولت و ملت» نام نهاده شده است امیدوار هستیم دغدغه‌های اصلی زنان جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد و پرداختن به مواردی که دغدغه تمام زنان جامعه نیست در اولویت کارهای مسئولان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه و همین طور بیمه زنان سرپرست خانوار و کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص از جمله موضوعاتی است که امیدوار هستیم در سال جاری عملیاتی شود.

محمدی با بیان اینکه نباید دغدغه‌های تعداد محدودی از زنان باعث شود کارهای اساسی بر زمین بماند گفت: افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در کشور موضوعی است که باید با جدیت بر روی دلایل آن تحقیق کرد و از طرفی نیازهای اصلی این گروه که اشتغال و تأمین معاش است مورد توجه دولت قرار گیرد.

این کارشناس امور زنان تصریح کرد: افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب است که با ایجاد کارگاه‌های خود اشتغالی یا فراهم کردن زمینه‌های برای اشتغال خانگی این افراد می‌توان تا حدود زیادی از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

محمدی افزود: تحقق امور ضروری در حوزه زنان از جمله مواردی است که امیدوار هستیم در سال جاری مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر