آسیب‌های جسمانی زنان کارمند بیش از سایر زنان است

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: آسیب‌های جسمانی زنان کارمند بیش از سایر زنان است چراکه آنان کم تحرک هستند و درصدد ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های ورزشی زنان کارمند دستگاه‌ها هستیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، رباب شهریان در آیین نکوداشت مقام زن که امروز در هتل المپیک برگزار شد، افزود: ورزش کارکنان دولت در حال حاضر در بخش مردان طی یک هفته انجام می‌شود اما با توجه به آسیب‌های جسمانی زنان کارمند درصدد هستیم این موضوع را در میان زنان تسری دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی در حال سالخورده شدن است، اظهار کرد: در این شرایط مسوولان ورزشی باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سلامت زنان جامعه انجام دهند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تلاش وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش قهرمانی میان زنان اظهار کرد: زنان ایرانی توانستند در سال 93 افتخارآفرینی‌های زیادی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون داشته باشند. این مسابقات باعث شد که از فرصت به وجود آمده برای نشان دادن توانایی زنان در عرصه ورزش قهرمانی بهره و حجمه تبلیغاتی برخی جوامع را دفع کنیم. علاوه بر آن الگوی شایسته‌ای را برای زنان مسلمان عرضه کنیم. امیدواریم زنان ایرانی بتوانند سهمیه‌های لازم را در سال جاری برای شرکت در مسابقات المپیک و پاراالمپیک ریودوژانیرو به دست آورند.

شهریان با بیان اینکه کلیدی‌ترین مباحث در حوزه ورزش بانوان، موضوعات فرهنگی است، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان توجه به اخلاق‌محوری و توسعه منش پهلوانی است. سال‌های سال نظام‌نامه موضوعات فرهنگی در ورزش کشور مکتوب نشده بود ولی این کار انجام شده است.

وی در ادامه گفت: به علت حساسیت‌های موجود روی موضوعات زنان معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان چند مورد را در سال گذشته در دستور کار خود قرار داد که یکی از آنان همکاری با بسیج ورزش کشور بود تا زنان در زمینه ورزش قهرمانی و منش پهلوانی توانمند شوند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان معتقد است که توجه به موضوعات فرهنگی باید منجر به تغییر رفتار افراد شود، در این جهت به دو موضوع توجه می‌کنیم که یکی از آنها آموزش است.

شهریان تاکید کرد: لازم است شرایط لازم برای حضور زنان در سطح کلان کشور ایجاد شود به همین منظور برای نخستین بار ساختار مشاوران مدیران کل بانوان وزارت ورزش و جوانان را به وجود آوردیم و در حال حاضر دو زن در شورای راهبردی استان‌ها عضو هستند.

وی با اشاره به جمعیت زنان کشور گفت: با توجه به آنکه نیمی از جمعیت استان‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند باید شرایط لازم برای مدیریت آنان و پاسخگویی به مطالبات پیش‌بینی شود به همین منظور قصد داریم معاونت ورزش بانوان را در ادارات کل ورزش جوانان در سال جاری ایجاد کنیم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام همزبانی و همدلی گفت: قطعا بدون حضور زنان توانمند، سیاست‌های نظام محقق نمی‌شود و باید در سال 94 با اعتقاد و همدلی برای توسعه ورزش کشور کوشا باشیم.

به گزارش به دخت ، شهریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در هفته زن قصد داریم با سیره حضرت فاطمه (س) تجدید میثاق کنیم و نقش زنان توانمند در عرصه‌های مختلف را نشان دهیم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: سال 93 سال خوبی برای فعالیت‌های ورزشی بود و در سال 94 نیز موفقیت‌ها را پیش‌بینی‌ می‌کنیم که یکی از برنامه‌ها در ارتباط با سبک زندگی و تاثیرگذاری در نقش سلامت‌محوری و غنی‌سازی اوقات فراغت زنان است.

/انتهای متن/

درج نظر