اینجا فیس بوک است نه استادیوم

راستی این حجم بالا از لایک و کامنت زشت و ناپسند که به بهانه همگروهی ایران با آرژانتین روی صفحه فیس بوک یکی از بازیکنان مطرح این تیم آمد، از طرف فوتبال دوستان و دختران ایرانی بود؟

0

سرویس اجتماعی به دخت؛ عصمت انوریان/

اين چند روز اخير ، بعد از مشخص شدن گروه ايران در بازي هاي جام جها ني ،بعضي از ايراني ها يك اتفاق بد كه نه خيلي بد را در فضاي مجازي رقم زدند. عشق فوتبالي هايي كه جوگير شدند و فضاي مجازي را با استاديوم اشتباه گرفتند و همان حرف هاي زشت و ناپسندي را كه در ورزشگاه ها آن هم در شرايط باخت نثار بازيكنان حريف مي كنند در قالب هزاران لايك و كامنت روانه ي صفحه ي فيس بوك ليونل مسي كردند. اين رفتار سخيف با عنوان كري يا رجز خواندن براي قوي ترين حريف ايرا ن در جام جهاني توجيه شد. غافل از انكه رجز را در ميدان مبارزه مي خوانند نه در گود اينترنت!

كار زشتي كه در نتيجه آن با آبروي نه تنها هواداران فوتبال ما كه همه ي ايرانيان بازي شد و چهره ي غير اخلاقي ا ي از ايراني ها را در ميان مخاطبين فيس بوك يعني جمعيتي نزديك به يك چهارم مردم دنيا به جاي گذاشت تا جايي كه خوانديم مسي براي ترجمه اين كامنت ها مترجم استخدام و بعد از اطلاع از اهانت ها با بزرگواري تنها براي ايراني ها اظهار تاسف كرده است.

اين را هم خوانديم كه اين جماعت براي رفتار خود عذرخواهي كردند ولي متاسفانه مسي صفحه اش رابسته بود و عاقبت  همه ي عذر خواهي ها پشت در بسته ماند!

اما تلخ تر از آن چه اتفاق افتاد،حضور بعضي زنان ودختران ايراني بود كه با كامنت هايي شرم آور مسي را خطاب قرار داده بودند و با استفاده از عبارات زشت همرديف با مردان لمپن سعی کردند در این فضا خودی نشان دهند.

البته هستند کسانی هم که معتقدند که این حرف های اهانت بار و بعضا رکیک نه مربوط به فوتبال دوستان ایرانی  است و نه دختران ایرانی . بیشتر حرکتی است حساب شده برای اینکه در فضای شبکه های اجتماعی چهره ای غیراخلاقی و سیاه از ایرانیان نشان داده شود.

نهایتا هر طور که به مسئله نگاه کنیم، هشیاری مردم و مسئولین می تواند و باید مانع تحقق خیلی از مقاصد سوء بدخواهان ملت ما باشد.

 /انتهای متن/

درج نظر