در تایلند کم آوردیم!

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوان بانوان ایران گفت: بازیکنان آمادگی جسمانی خوبی نداشتند و این عامل شکست خوردن ما در این بازی‌ها بود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا زهرا علوی در این رابطه اظهار کرد: تیم ملی هندبال دختران ایران از لحاظ آمادگی جسمانی وضعیت خوبی نداشت و در طول زمان بازی کم می‌آورد.

او ادامه داد: تیم از لحاظ تکنیک و تاکتیک مشکل نداشت ،اما بازیکنان قدرت مبارزه تا پایان مسابقه را نداشتند!

او درباره‌ عامل اصلی این مشکل تصریح کرد: دلیل اصلی وجود چنین مشکلی برگزاری اردوها در فاصله کم تا مسابقات است. اگر قرار است تیمی را به مسابقاتی در حد بین‌المللی اعزام کنیم باید اردوهای طولانی مدت برای آن ها بگذاریم تا بتوانیم کارهای لازم را برای آماده‌سازی انجام دهیم.

علوی درباره سطح مسابقات قهرمانی دختران آسیا گفت: سطح مسابقات با سال های قبل متفاوت بود و تیم ما هم خیلی پرانرژی بود و تیم های دیگر هم سطح خوبی داشتند اما کره و ژاپن با همه تیم های آسیایی تفاوت دارند و یک سروگردن از همه بالاتر هستند. ازبکستان، قزاقستان و تایلند هم خیلی به ما نزدیک بودند.

او درباره بازی های تیم ملی ایران اظهار کرد: تیم ما جلوی تیم‌های قوی خوب کار کرد ،اما در بازی اول مقابل چین غافلگیر شدیم و بازی مطلوبی ارائه ندادیم.بازی با کره از دید تماشاگران و حتی داوران بازی بسیار زیبا بود اما در هرصورت ما توان بردن این تیم را نداشتیم. قزاقستان هم که تیم سوم و قوی این مسابقات بود ولی بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند.

او در ادامه افزود: برابری با تیم هایی مثل ژاپن و کره جنوبی امکان پذیر نیست. این تیم ها در هرماه 8 بازی تدارکاتی انجام می دهند و فقط چند روز در ماه ژانویه استراحت داشته اند و حدود دو سال مداوم در اردو بودند.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران گفت: حتی تیم های رقیب هم به پیشرفت ما اعتقاد داشتند و مربی قزاقستان بعد بازی گفت: ” فکر نمی‌کردم ایران بتواند برابر ما به این خوبی ظاهر شود و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.”

علوی پیشنهاد خود را برای پیشرفت هندبال اینگونه بیان کرد: برای اینکه در رقابت های بین المللی حضور موثری داشته باشیم باید برنامه ریزی های بلندمدت انجام دهیم تا مثل این مسابقات مشکل آمادگی جسمانی نداشته باشیم. فکر می کنم اگر فدراسیون برنامه خوبی داشته باشد این تیم نوجوانان میتواند برای رده جوانان آماده سازی خوبی داشته باشد. اصلاحات زمان بر است و نباید انتظار داشته باشیم که در مدت کوتاهی نتیجه را بدست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران درباره اظهارنظر یکی از کارشناسان مبنی بر اینکه مشکل اصلی تیم های هندبال جابه جایی زیاد در رده مربیان است؛ گفت: من این نظر را قبول دارم . این تیم هندبال سه اردوی اولیه خود را با یک مربی برگزار کرد و در 6 اردو من همراه تیم بودم؛ که یکی از این اردوها وصل به اعزام بود وعملا فقط ما 4 اردو داشتیم. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد و یک مربی از ابتدا با تیم بود برنامه های خود را راحت تر می توانست اجرا کند وحتما نتیجه‌ی بهتری هم در این مسابقات می گرفتیم.

علوی درباره ادامه همکاری با فدراسیون اظهار کرد: درحال حاضر خسته هستم و قصد ادامه همکاری با تیم ملی را ندارم.

وی در پایان گفت: دلمان می خواست با امتیاز از مسابقات برگردیم. در بازی‌ها بجز بازی در برابر کره پایاپای باز ی کردیم. ما خوب جنگیدیم ولی آخرش نتیجه نگرفتیم .نتیجه بدی نگرفتیم فقط باختیم!

/انتهای متن/

درج نظر