سلفی‎ها به دلیل حفظ حجاب مرا تهدید به مرگ کردند

بانوی فعال حقوق مسلمانان در هلند که از سوی گروه‎های سلفی کشور خود نیز تهدید به مرگ شده است، گفت: هر انسانی به برخی محدودیت‌ها و قوانین محدود کننده احتیاج داشته و آزادی بی‌حد و حصر هیچگاه روح انسان را ارضا نمی‌کند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به دخت:الیزا بنیاویس، بانوی فعال حقوق مسلمانان در هلند در گفت‎وگو با رسا، در ارتباط با تفاوت دیدگاه کشورهای غربی و اسلام نسبت به جایگاه زن در جامعه گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکا زنان تصور می کنند که آزاد هستند و هر کاری می توانند انجام دهند در حالی این که این تصور از پایه غلط است و آنان در توهم به سر می برند.

وی افزود: همین مساله بزرگترین تفاوت دیدگاه شهروندان غربی و کشورهای اسلامی نسبت به مساله زن را تشکیل می دهد.

بانوی فعال حقوق مسلمانان در هلند که از سوی گروه‎های سلفی کشور خود نیز تهدید به مرگ شده است درباره تفاوت های موقعیت زنان در کشورهای اروپایی و کشورهای اسلامی گفت: برخی از زنان ایرانی و کشورهای مسلمان تصورات اشتباهی از دنیای غرب در ذهن خود داشته و برای زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و از جمله هلند که کشور خود من نیز هست اشتیاق بسیاری از خود نشان می دهند.

الیزا بنیاویس افزود: اشتیاق این زنان پس از مدت کوتاهی زندگی در کشورهای غربی به یاس تبدیل شده و آنان بار دیگر به فکر بازگشت به ایران و کشور خود می افتند، چرا که هر انسانی به برخی محدودیت ها و قوانین محدودکننده احتیاج داشته و آزادی بی حد و حصر هیچ گاه روح انسان را ارضاء نمی کند.

این اندیشمند هلندی که پیش از مسلمان شدن به هیچ دینی اعتقاد نداشته است، درباره واکنش والدین خود پس از گرایش به اسلام گفت: پدر و مادرم در ابتدا با مسلمان شدن من مخالف بوده و از این مساله ناراحت بودند، چرا که در هلند اخبار خوبی در رسانه های گروهی در مورد مسلمانان پخش نمی شود و متاسفانه مهاجران مسلمان از برخی کشورهای اسلامی که قصد اشاره به اسامی آنان را ندارم نیز با افراطی گری‎های خود به برداشت منفی مردم از مسلمانان دامن می زنند.

بانوی فعال حقوق مسلمانان در هلند ادامه داد: ملاقات با شوهر ایرانی من تصور والدینم را نسبت به مسلمانان تغییر داده و هم اکنون آنان نه تنها از مسلمان شدن من ناراحت نیستند بلکه نسبت به این مساله ابراز خوشحالی نیز می کنند، چرا که می بینند که بعد از مسلمان شدن به انسان بهتری تبدیل شده و رابطه بهتری با آنان برقرار کرده ام.

الیزا بنیاویس در مورد وضعیت زنان مسلمان در هلند و سایر کشورهای اروپایی نیز گفت: در روزهای اخیر وضعیت زنان مسلمان در کشورهای اروپایی سخت تر شده است. داشتن حجاب اسلامی از هفته گذشته برای دختران مسلمان در بلژیک ممنوع شده و در فرانسه نیز همواره قوانین سختی برای دانش آموزان محجبه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: چنین قوانینی از آن جهت به مسلمانان فشار وارد می کنند که آنان یا باید قید رفتن به مدرسه را بزنند و یا حجاب اسلامی خود را کنار بگذارند.

 /انتهای متن/

درج نظر