درخواست 500 نفر برای صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج

مدیرکل دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: تا کنون 500 نفر در سامانه درخواست صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده‌اند که مراسم تحلیف اولین گروه از آن ها مردادماه برگزار می‌شود.

0

سرویس خبر به دخت/

مسعود امینی گفت: وزارت ورزش و جوانان قول داده بود که در مردادماه مراسم تحلیف گروه مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده برگزار شود و سامانه‌ای که برای صدور مجوز در پورتال وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شد مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

وی افزود: از سراسر کشور برای درخواست مجوز به پورتال مراجعه کردند که به این دلیل حضور فیزیکی به حداقل رسید اما در این میان به عنوان مثال عده‌ای وجود داشتند که علی رغم اینکه ثبت نام خود را تمام کرده بودند ،اما حائز صلاحیت نبودند یا از لحاظ سنی و یا اینکه پروانه نظام پزشکی را نداشتند و یا مسائل دیگری بود که به نتیجه نمی‌رسیدیم.

مدیرکل دفتر تعالی خانواده وزارت جوانان ادامه داد: هم اکنون اولین گروه نهایی شده است و آمادگی برگزاری مراسم تحلیف در مردادماه را داریم و هماهنگی‌های کامل هم انجام شده است اما به دلیل اینکه ایام ماه مبارک رمضان است و تعدادی از این افراد از استان‌ها و شهرهای دیگر باید به تهران بیایند این افراد متقاضی بودند که بعد از ماه رمضان این مراسم برگزار شود.

وی تصریح کرد: هیچ مانع اجرایی وجود ندارد و ان شاالله گروه دوم نیز بحث احراز صلاحیتشان انجام می‌شود.

امینی خاطر نشان کرد: در مرحله اول این مراسم برای 20 نفر برگزار می‌شود و تا پایان سال 5 برنامه تحلیف در نظر گرفته شده است و در مجموع 500 نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که البته بعضی از این افراد شرایط احراز صلاحیت را ندارند مانند نداشتن مدرک کارشناسی ارشد ولی هم‌ زمان این افراد مورد پایش قرار می‌گیرند.

امینی بیان داشت: استانی که تا هفته گذشته درخواستی برای مراکز مشاوره ازدواج نداشته است استان سیستان و بلوچستان است و ما به مدیران استان هم این موضوع را اطلاع داده‌ایم که قطعا تقاضا وجود دارد ولی اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی انجام نشده است.

فارس/انتهای متن/

درج نظر