راه‌اندازی مراکز حامی کودکان خیابانی و خانواده‌هایشان

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مراکز حامی کودکان خیابانی و خانواده‌هایشان خبر داد .

0

سرویس خبر به دخت/

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مراکز حامی کودکان خیابانی و خانواده‌هایشان خبر داد و گفت: این مراکز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، همدان و تهران در جهت توانمندسازی خانواده های کودکان و همچنین کاهش آسیب آنان ایجاد شده است که در سال جاری این طرح در مورد کودکان خیابانی به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

 ولی الله نصر در نشست خبری خود که در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی کشور برگزار شد با اشاره به برنامه‌های اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران، خدمات سیار، خط 123، پایگاه های خدمات اجتماعی و … از جمله خدماتی هستند که دفتر امور آسیب دیدگاه ارایه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 163 مرکز مداخله در بحران در سراسر کشور فعالت است که سال گذشته به 30 هزار و 247 نفر خدمات ارایه شد و همچنین با افزایش 100 دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی تعداد خودروها به 300 دستگاه افزایش یافت که توانستیم به 61 هزار و 591 مورد خدمات ارایه دهیم.

 مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: خط 123 اورژانس اجتماعی با 138 مرکز در سال گذشته توانست به 524 هزار و 357 تماس پاسخ دهد که 183 هزار و 584 تماس مرتبط بوده است و در مقایسه با سال گذشته تعداد تماس های این مرکز بیش از دو برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به 110 پایگاه خدمات اجتماعی موجود در سراسر کشور گفت: این پایگاه ها در محلات مختلف به متقاضیان خدمات لازم را ارایه می دهد که سال گذشته نیز 290 هزار و 586 مورد  مراجعه به پایگاه ها داشته ایم که در نهایت 30 هزار و 759 پرونده تشکیل شد.

نصر از وجود 175 مرکز مداخله در کاهش طلاق خبر داد و افزود: سال گذشته 88 هزار و 630 مورد رسیدگی به پرونده های طلاق انجام شد که بیشتر آنها منجر به سازش شده است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 37 مرکز ساماندهی کودکان خیابان در کشور وجود دارد که سال گذشته در اذنی مراکز 5 هزار و 500 کودک ساماندهی شدند. همچنین 200 نفر بیمار دارای اختلال هویت جنسی از حمایت های لازم برخوردار شده اند.

وی از ایجاد مراکز حامی کودک و خانواده خبر داد و گفت: این مراکز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، همدان و تهران در جهت توانمندسازی خانواده های کودکان و همچنین کاهش آسیب آنان ایجاد شده است که در سال جاری این طرح در مورد کودکان خیابانی به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

به گفته نصر 50 درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه و غیرایرانی هستند که در این خصوص طرحی را برای تشکیل کمیته ملی ساماندهی این افراد با همکاری 13 دستگاه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کردند که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر