رشد ۶۰ درصدی ثبت‌نام زنان روستایی سمنان در انتخابات شوراها

رییس ستاد انتخابات استان سمنان از رشد ۱۹ درصدی ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۷۵۱ نفر در این استان داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند.

0

سرویس خبر به دخت/

منطقهٔ سمنان، «علیرضا خلخالی» در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند آغاز ثبت‌نام‌ها همچنین فرآیندهای اجرایی انتخابات شورا‌ها در استان سمنان با دقت و به موقع آغاز و کاندیدا‌ها نیز حضوری پرشور و همکاری خوبی را با ستاد انتخابات استان داشتند.

وی با بیان این‌که از ۱۲ اردیبهشت هیئت‌های اجرایی کار رسیدگی را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت نیز هیئت‌های نظارت، کار خود را آغاز می‌کنند و سرانجام نتایج تأیید و رد صلاحیت‌ها در ۲۸ اردیبهشت توسط هیئت اجرایی اعلام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان افزود: نظر قطعی هیئت نظارت نیز نهایتأ ۱۲ خرداد به هیئت‌های اجرایی ابلاغ و در ۱۴ خرداد نیز اسامی کاندیداهای تأییدشده منتشر می‌شود.

خلخالی با اشاره به رشد ۱۴. ۴ درصدی کل ثبت‌نام شورای اسلامی روستا‌ها نسبت به دورهٔ سوم انتخابات در این استان، گفت: در چهارمین دورهٔ انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها ۲۱۰۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۰۸ مرد و ۹۸ زن هستند و نسبت به دور سوم انتخاب ثبت‌نام مردان رشد ۱۲٫۴درصدی و برای بانوان رشد ۶۰٫۷درصدی را نشان می‌داد.

وی با اشاره به مشارکت زنان در این دوره از انتخابات شورا‌ها گفت: بخشداری مرکزی گرمسار با ۲۰ نفر بیشترین تعداد کاندیدای زن را در شورای اسلامی روستا‌ها داشته است و کمترین نیز در سرخه و کهن‌آباد بوده که این مقدار صفر بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان از ثبت‌نام ۶۴۵ نفر برای ورود به شوراهای اسلامی در شهرهای استان خبر داد و گفت: ۵۸۵ نفر از این داوطلبان مرد و ۶۰ نفر زن هستند.

خلخالی با اشاره به رشد ۳۸. ۴ درصد جمع کل ثبت‌نام شورای اسلامی شهر‌ها گفت: در دورهٔ سوم انتخابات جمع کل ثبت‌نامی‌ها ۴۶۶ نفر بود که از این تعداد ۴۳۱ نفر مرد و ۳۵ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: بیشترین ثبت‌نام زنان در شهرهای سمنان و شاهرود هر کدام ۱۱ نفر بوده و کمترین نیز شهرهای بیارجمند، میامی و مجن بودند که ثبت‌نام‌کنندهٔ زن نداشته است.

منبع: ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر