تشکیل نهاد حمایتی از زنان بی‌سرپرست، زندانیان و معتادان‌

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از تشکیل نهاد حمایتی به منظور زیرپوشش قرار دادن زنان بی‌سرپرست، زندانیان و معتادان در استان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

رجبعلی شیخ‌زاده ‌در نشست مشترک شورای تأمین، کارگروه اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با بیش از 187 هزار کیلومتر مربع وسعت، 11.5 درصد مساحت کل کشور، طول استان هزار و 100 کیلومتر و عرض 550 و 2 میلیون و 580 نفر جمعیت که 52 درصد جمعیت روستایی، 48 درصد جمعیت شهری و با بیش از هزار و 500 کیلومتر مرز در مجاورت دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسائل زمینه‌ای استان بسترساز مسائل اجتماعی بزرگ در کشور می‌شود افزود: توجه به استان سیستان و بلوچستان زمینه پیشگیری از مسائل و آسیب‌های خاص اجتماعی است که در کشور اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ازدواج تعداد زیادی از زنان استان با اتباع بیگانه تأکید کرد: ثبت نشدن تعداد زیادی از ازدواج‌ها و تعدد زوجین در استان همچنین ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه از جمله تهدیدات اجتماعی است که فرهنگ جامع سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

شیخ‌زاده تصریح کرد: حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های متعدد غیررسمی منشأ بسیاری از مسائل اخلاقی در جامعه می‌شود که باید به جد این مطلب مهم را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ریزش شدید تحصیلی و بازماندگان از تحصیل در بین دختران استان سیستان و بلوچستان گفت: در مصوبه دور سوم سفر ریاست جمهوری مقرر شده بود که وزارت آموزش و پرورش سندی را تهیه و تنظیم و به تصویب دولت برساند که بر اساس آن وضعیت آموزشی این قشر را ساماندهی کند، ولی آموزش و پرورش تا کنون هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در مورد مسائل بهداشتی و درمانی، عدم راه و دسترسی به روستاییان که موجب مرگ و میر مادران و کودکان می‌شود، به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز مجبوریم سالانه دو تا سه بار واکسن بابت فلج اطفال در استان داشته باشیم.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر