رضایت خداوند، تحصیل و مهرورزی با مردم اصول زندگی من است

تاهانی عامر زن مسلمان محجبه ی مصری از جمله زنان شاخص در ناسا است. او رضایت خداوند، تحصیل و مهرورزی با مردم را اصول زندگی خود می داند و با همه ی مشغله های کاری، آموزش داوطلبانه به مردم و آموزش مذهب در مسجد را از برنامه های ثابت زندگی خود قرار داده است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بر اساس سایت رسمی ناسا او خود را اینگونه معرفی می کند:

یک مسلمان و از کارکنان ناسا هستم که در حاشیه ی شهر قاهره به دنیا آمده ام و همواره سه اصل را در زندگی  مهم دانسته ام : رضایت خدا که رضایت مردم را در پی خواهد داشت، آموزش و تحصیل که کلید بهره گیری از فرصت هاست و نهایتا خدمت به مردم با مهربانی و مهرورزی

درک این اصول بسیار ساده است: ارزشها و اصول اخلاقی را خداوند و کتاب او برای ما روشن ساخته است، آموزش منشاء اراده و تصمیم است و احساس مسئولیت اجتماعی ضامن اصل سوم است

من بنا داشتم رشته ی پزشکی را برگزینم ،اما در مسیر زندگی، پیش از ورود به کالج، رشته ی مهندسی را انتخاب کردم.

در هفده سالگی ازدواج کردم و ریاضیات موضوع  مورد علاقه من بود. معتقدم ریاضیات و مدل های آن یکی از بهترین راه های فهم و حل مسائل و مشکلات است. وقتی در سال 1983 به آمریکا آمدم در حالی که حتی یک کلمه انگلیسی نمی دانستم در ریاضیات رتبه A که رتبه ی بسیار خوبی است را بدست آوردم و متوجه شدم که آینده  ی من در مهندسی است.

من برای ناسا یک سیستم اندازه گیری پیشرفته را ابداع و آن را مدل سازی کرده ام.  در این حال هر هفته برنامه های آموزشی مرتبط با تحصیل و  تخصصم در ناسا را به صورت داوطلبانه برای علاقمندان به انجام می رسانم و در کنار همه ی این ها بخشی از وقت خود را صرف آموزش های مذهبی و زبان عربی به کودکان و جوانان مسلمان در مسجد می کنم .

 /انتهای متن/

درج نظر