معلم سرزنده با سن 89 سال در بریتانیا +تصاویر

قدیمی‌ترین معلم در بریتانیا که هنوز هم در سن ۸۹ سالگی با قدرت و پرتوان در کلاس درس حاضر می‌شود و به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازد، زنی است که ۷۰ سال از عمر خود را به معلمی گذرانده و می‌گوید که عاشق وقت‌گذراندن و بودن در کنار بچه‌هاست.

0

به گزارش به دخت نقل از رئال‌فیس، «ایرنه بشام» ۲۰ ساله بود که اولین روز معلمی خود را با حضور در کلاس اول ابتدایی در سال ۱۹۴۷ میلادی آغاز کرد.
او گواهینامه تدریس خود را با پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ از دانشکده تربیت معلم فورزداون در لندن دریافت کرد و دو سال بعد ازدواج کرد و سپس اولین فرزندش به دنیا آمد.
این بازنشستهٔ همچنان سرزنده و بانشاط در همان مدرسه‌ای که به معلمی اشتغال داشت، معاون و سپس سرپرست معلمان مدرسه شد و وقتی که در سال ۱۹۹۲ از مدرسه ابتدایی فارفیلد در بردفورد بازنشسته شد، معلم کهنه‌کار دید که نمی‌تواند بیکار بنشیند.

یک ماه بعد با کمک سرپرست معلمان نوهٔ خود دوباره استخدام شد و اکنون یک روز در هفته کار معلمی خود را ادامه می‌دهد.ایرنه می‌گوید: «در مهمانی کریسمس نوه‌ام بودم و داشتم به سرپرست معلمان او که آنجا بود، می‌گفتم چقدر دلم برای بچه‌ها تنگ شده است. او فرصتی دیگر برای رفتن و کمک به کادر مدرسه خودش در اختیارم گذاشت. من همیشه آموختن به کودکان را دوست داشتم و هنوز هم دوست دارم با آنها باشم. آنها با شما حرف می‌زنند، اگر بنشینید و به حرفهایشان گوش دهید. در حالی که مطلبی را می‌خوانند، چیزهای کوچکی هم به شما می‌گویند مثل این‌که چقدر از چیزی نگرانند یا از آن می‌ترسند».این مادربزرگ عاشق تدریس به کودکان با کنایه‌ای به سیستم آموزشی ادامه می‌دهد: من گمان نمی‌کنم خواندن و نوشتن، آن‌قدرها که نظام آموزشی بر آن تاکید می‌کند ارزشی داشته باشد؛ فکر می‌کنم آنها می‌کوشند خیلی زود و خیلی زیاد به بچه‌ها آموزش دهند و بنابراین، فرصتی برای جذب و تحلیل اطلاعات از سوی بچه‌ها باقی نمی‌ماند.
ایرنه بسام غیر از روزی را که با دانش‌آموزان می‌گذراند، بقیه اوقات خود را صرف پیاده‌روی، باغبانی، و تماشای اخبار می‌کند.
او می‌گوید که هیچ راز سلامتی در زندگی‌اش ندارد جز آن‌که از نوشیدنی‌های الکلی دور می‌کند و به مقدار زیادی میوه و سبزیجات می‌خورد.

/انتهای متن/

 
 
درج نظر